Avatar billede trailer Nybegynder
13. marts 2005 - 12:27 Der er 13 kommentarer

Windows beskadiget fil.(Boot.ini.)

Jeg har for et par dage siden haft et spørgsmål op her i Eksperten om Boot.ini og har fået nogle gode svar tilbage og har selv undersøgt lidt om det på microsoft.com og printet det ud og læst det igennem.Nu vover jeg pælsen,ved at spørge om det ikke kan ordnes via en fjernsuport fra en af jer experter derude?Eller skal jeg ved mit spørgsmål pælses?

                V.H.trailer
Avatar billede hcma Novice
13. marts 2005 - 12:29 #1
hvilken beskadiget fil er det ?  Hvad er fejlmeldingen?
Avatar billede hcma Novice
13. marts 2005 - 12:30 #2
sorry - har fundet det oprindelige spørgsmål frem:
http://www.eksperten.dk/spm/598959
Avatar billede hcma Novice
13. marts 2005 - 12:47 #3
filen "ntoskrn1.exe"  bør slet ikke være på en WindowsXP maskine
Avatar billede trailer Nybegynder
13. marts 2005 - 13:29 #4
Kunne du ikke kort forklare det,det ville være meget interresant,for mig der er lidt grøn.
                    V.H. trailer
Avatar billede hcma Novice
13. marts 2005 - 13:46 #5
allerførst skal du lige vide hvordan du går ind i genoprettelseskonsollen (recovery consol):
To view and edit the Boot.ini file:
1. Right-click My Computer, and then click Properties.
-or-
In Control Panel, start the Performance and Maintenance tool, and then click System.
2. On the Advanced tab, click Settings under Startup and Recovery.
3. Under System Startup, click Edit.
og ellers er proceduren som følger:
Genopret/Genskab Boot-menuen:
Sæt din WinXP-cd i drevet og gå ind i recovery mode
Skriv så:  fixmbr
dette genskaber en mbr med Windows som det primære system
ELLER:
Alternativt kan du boote på en windows 98 bootdisk of skrive:
fdisk /mbr
Avatar billede hcma Novice
13. marts 2005 - 13:51 #6
det er noget vrøvl ( skaber nok en mængde forvirring)
slet følgende (skal ikke læses og tages hensyn til)
To view and edit the Boot.ini file:
1. Right-click My Computer, and then click Properties.
-or-
In Control Panel, start the Performance and Maintenance tool, and then click System.
2. On the Advanced tab, click Settings under Startup and Recovery.
3. Under System Startup, click Edit.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. marts 2005 - 13:54 #7
ellers er der en lille guide her.. >http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Boot-ini%20problem.htm
læs mere i hjælp (F1)
Avatar billede hcma Novice
13. marts 2005 - 14:53 #8
-bartfreak >>  meget bedre  :o)
Avatar billede trailer Nybegynder
13. marts 2005 - 15:55 #9
Tusind tak for de gode svar,så skal jeg lige have en expert til at trykke på de rigtige taster.
                    Tak for hjælpen og fortsat god søndag-Trailer
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. marts 2005 - 16:03 #10
hvorfor gør du det ikke selv..?
Avatar billede trailer Nybegynder
13. marts 2005 - 16:37 #11
Jeg er lidt bange for at få lavet noget l---,men det er måske til man har prøvet det?Jeg kan hente-indstallere,skal vi sige de alm ting; men jeg synes at Boot.ini som jeg har forstået det, er noget inde i det inderste på computeren,så derfor er jeg ikke meget for det. V.H.trailer
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. marts 2005 - 11:24 #12
alting er svært 1. gang..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. april 2005 - 18:07 #13
hvad sagde din kammerat så..??