Avatar billede wekil Nybegynder
12. marts 2005 - 20:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

indsæt i Access med asp (winXP)

Jeg bruger Dreamweaver og winXP, og plejer at bruge en MySql database, til mine aspsider, nu har jeg imeidlertid brug for at kunne indsætte data i en access database.
Jeg har søgt her på siden, og fundet to spørgsmål/svar der dækker mit problem, men begge afsluttes uden løsning.
Min connection streng er i orden, jeg kan viser data fra databasen, jeg har alle rettigheder på servere, min kode er i orden, den virker på min mysql. Det jeg kan se ud af de to, der har haft samme problem er at det tyder på at det har noget med XP at gøre. Eer der nogen der har en løsning på problemet indsæt i access fra asp med Dreamweaver.
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2005 - 20:35 #1
hvis du fortalte hvad problemet var kunne det være vi lettere kunne svare - et gæt kunne være at det havde noget med rettigheder at gøre; http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=58
Avatar billede wekil Nybegynder
12. marts 2005 - 20:40 #2
Problemet er at jeg ikke kan indsætte data i databasen,hverken fra en command sætning eller ind fra en indsæt form . jeg kan vise data fra databasen, men når jeg vil indsætte, sker der ikke noget, jeg får en http 500 fejl og ingen data i databasen.
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2005 - 20:49 #3
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige htpp-fejl"

og som sagt er jeg næsten overbevist om at det skyldes manglende rettigheder - så prøv at se på det link jeg gav og evt søge på eksperten om det også
Avatar billede wekil Nybegynder
12. marts 2005 - 21:56 #4
Så får jeg denne fejl
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] You tried to assign the Null value to a variable that is not a Variant data type.

/database/indmdbstat.asp, line 115
linie 115 : MM_editCmd.CommandText = MM_editQuery
det hjælper ikke mig ret meget
Avatar billede keysersoze Guru
13. marts 2005 - 00:57 #5
det lyder lidt som om du måske forsøger at indsætte en null-værdi i en kolonne der ikke må være null. i så fald skal du sætte tilladnulværdi til ja i databasen - eller tjecke din kode igennem.
Avatar billede wekil Nybegynder
14. marts 2005 - 11:46 #6
Jeg har nu lokaliseret fejlen til id feltet med autonummerering, fjerne jeg dette felt, kan jeg godt indlæse data i tabellen, men de nye data overskriver som forventet de allerede indlæste data, og det dur jo ikke.
Jeg har ingen erfaring med Access og asp, men plejer at lade id feltet være skjult, og så ordner mysql databasen det unikke id felt og autonummereringen. hvordan gør man i Access.
Avatar billede keysersoze Guru
14. marts 2005 - 12:30 #7
i access kan du vælge kolonnetypen til at være autonummerering - så klarer den alt med at indsætte en fortløbende id. I din SQL-sætning skal du så ikke have nogen reference til dit id-fejl da tildelingen sker på databaseniveau.
Avatar billede wekil Nybegynder
14. marts 2005 - 12:43 #8
Tak, tak, nu virker det, så nemt når bare man kan, men det er vel også det eksperten er til, du får point og tak
Avatar billede wekil Nybegynder
14. marts 2005 - 13:22 #9
Det er dig der skal have point
Avatar billede keysersoze Guru
14. marts 2005 - 13:31 #10
tak tak :)