Avatar billede blindpilot Nybegynder
08. marts 2005 - 09:11 Der er 10 kommentarer

address bar

Min hjemmeside køre i en ramme så der heletiden står www.minside.dk, men når man taster adressen så viser adressebaren de siden som man har været inde på før. f.eks www.minside.dk/main.htm
www.minside.dk/nyheder.htm
www.minside.dk/kontakt.htm  osv

hvordan får jeg den til kun at vise www.minside.dk hele tiden?
Avatar billede knudgert Nybegynder
08. marts 2005 - 10:18 #1
http://www.minside.dk er da ikke i et framesæt, det er nødvendigt for at man kan det du ønsker, noget andet er hvorfor dog?
Avatar billede blindpilot Nybegynder
08. marts 2005 - 11:19 #2
ok, minside skulle bare forståes som "min hjemmeside". jeg er ikke indehaveren af minside.dk (burde jeg nok have undersøgt!). adressen til min er www.blindpilot.dk
og hvorfor? fordi jeg synes det er utroligt grimt at alle de sider man har været inde på popper ned når man tasker adressen....vil altså gerne have at man ikke bare kan trykke sig in på blindpilot.dk/media.htm (kan man selvfølgelig godt hvis man er klar over at siden hedder det) noget du kan hjælpe med?...
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2005 - 11:37 #3
<ole>

Det, du synes er 'utrolig grimt', er en uundværlig service for dine brugere. Det er en pine i r...., når man ikke kan se, hvor man er henne på et site. Og så er der jo alle de andre bagdele, du introducerer med frames.

Er det virkelig et problem, dit site fungerer efter hensigten - og som 95% af alle andre sites på WWW?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede knudgert Nybegynder
08. marts 2005 - 12:24 #4
Tjah, der er jo også ingen højreklik og skjul af links i statusbaren, så kan man vel godt finde på noget mere for at genere sidens brugere.
Avatar billede blindpilot Nybegynder
08. marts 2005 - 13:05 #5
Nu kan jeg ikke rigtigt se hvad man skal bruge højreklik til på min side. og man kan altid se hvorhenne man er henne i menuen øverst i venstre side. hvilke andre bagdele med frames hentyder du til?

skulle i nu ligge inde med hvordan jeg får skjult det jeg gerne vil, så må i stadig meget gerne hjælpe mig...også selvom det personligt ikke falder i jeres smag...

mhv
Rasmus
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2005 - 13:20 #6
Tjah, hvad kan man sige ...
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2005 - 14:54 #7
Jeg tror, knudgerts kommentar var en joke. Mange newbies søger diverse anti-højrekliks scripts, uden at tænke på, hvordan de generer deres brugere. Formodentlig fandt han dette spørgsmål lidt i samme kategori  :)

Den eneste løsning er at bruge frames, men:
1. det giver problemer med browserens history-objekt
2. frames-sider indekseres dårligt af søgemaskiner
3. når de endelig indekseres, loades de ikke i framesettet, når man klikker på et link i en søgemaskine
4. hvis en bruger vil sende et link på dit site til en ven, kommer vedkommende med garanti til at sende linket til indeks-siden i stedet

- der er masser af generende 'features' ved frames.
Avatar billede knudgert Nybegynder
09. marts 2005 - 12:25 #8
Højreklik kan bruges til nemt at åbne et link i et nyt vindue, hvis man ønsker det, til print , føj til foretrukne osv.

Det er også irriterende, at man ikke se f.eks. om det er et internt eller eksternt link, når man skjuler adressen i statusbaren.
Avatar billede blindpilot Nybegynder
09. marts 2005 - 16:21 #9
ja, okay. men det er vel ikke værre end hvis siden var lavet i flash...så kunne kam jo heller ikke højreklikke....

Anyway, tak for kommentarerne
Avatar billede olebole Juniormester
09. marts 2005 - 16:24 #10
Flash er ikke synderlig velegnet til at lave hele sider i - så ja, intet er dårligere end Flash ... men frames kommer nu ind på en rigtig flot andenplads  :)