Avatar billede suha Juniormester
06. marts 2005 - 17:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Frontpage 2000. Indsætte hyperlink i tabel

Jeg vil lave en hjemmeside i en tabel med 3 kolonner og flere rækker. Øverste celle/række (kolonner slået sammen) skal menuen være, hvor man kan linke til en af de andre celler/rækker/kolonner. se eks.  www.amagerbanken.dk
Jeg vil gerne have, at menulinien altid står der.
Der vil være mange hyperlinks, som skal åbnes forskellige steder i tabellen.
Spørgsmål 1.
Hvordan sætter jeg en hyperlink så den åbnes i en bestemt celle.
Spørgsmål 2.
Bygges ovenstående op i en tabel ? ny tabel per link ? flere tabeller i en tabel.
Avatar billede miss-g Seniormester
08. marts 2005 - 02:08 #1
Hvis dit link skal vise noget i en bestemt celle skal du lave en iframe i cellen.

Menuen er ikke bygget op i tabeller, men er formentlig javascript. Nu bruger jeg Dreamweaver til at lave hjemmesider med, og der er der en indbygget funktion til at lave sådanne menuer, mon ikke frontpage også har det? Prøv at se i hjælpefilen.
Avatar billede miss-g Seniormester
08. marts 2005 - 02:11 #2
Ok - Frontpage laver menuer i tabeller. Se her hvordan:
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=8
Avatar billede suha Juniormester
08. marts 2005 - 09:21 #3
Tak for svaret, men jeg har ikke problemer med at lave tabeller / rammer. Jeg er blevet anbefalet at bygge hjemmesiden op i kun tabeller.
Når hjemmesiden er færdig vil der være langt over 100 links, som skal komme frem i forskellige celler (noget lignende www.amagerbanken.dk ).
Det nærmeste til mit svar jeg er kommet, er at man skal lave en kopi af sin hovedtabel(side)og så linke til kopierne ?
Avatar billede suha Juniormester
08. marts 2005 - 09:23 #4
Undskyld, - jeg mente "det nærmeste til mit spørgsmål"
Avatar billede suha Juniormester
18. marts 2005 - 16:06 #5
Lukker spørgsmålet