Avatar billede plasmon Nybegynder
03. marts 2005 - 23:49 Der er 3 kommentarer

Server på en pc og hjemmesiden på en anden pc hvordan

Hej jeg vil gerne have det sådan at:

Server1 har ekstern IP og linux, og Apache installeret.
PC2 har den delt mappe med en HP, som skal vises på serverens adresse, evt et subdomain.

Server1 og PC2 er på samme lokale netværk, men PC2 har ingen ekstern ip, kun en lokal.

Kan det lade sig gøre? og hvordan ;-)
Avatar billede dadane Novice
04. marts 2005 - 00:16 #1
Ja mon ikke. Jeg har godt nok ikke prøvet, - men hvis du laver et katalog på PC2 som kan ses på PC1 (evt. //192.168.0.37/sharedfiles/rootdir/ eller lign). Og du lader det være dit root katalog (i din Apache opsætning httpd.conf) så er jeg næsten sikker på det virker
Avatar billede plasmon Nybegynder
04. marts 2005 - 10:47 #2
ok, lyder godt men nu skal det ikke være root, da der der er en anden website. Men et sub, på en eller anden måde. måske noget med <VirtualHost>
Avatar billede dadane Novice
04. marts 2005 - 12:13 #3
Prøv med

<VirtualHost *:80>
    ServerName sub.domaine.dk
    ServerAdmin webmaster@domaine.dk
    DocumentRoot //192.168.0.37/sharedfiles/rootdir/
    ErrorLog logs/sub_error_log
    CustomLog logs/sub_access_log common
    ServerAlias www.sub.domaine.dk
</VirtualHost>