Avatar billede uffekat Nybegynder
02. marts 2005 - 20:00 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Login system

Halløj eksperter.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man kan lave et login system til sin hjemmeside (så man for eksempel skal have kodeord og brugernavn for at benytte visse dele af siden).

Det jeg tænker på er hvor JEG vælger koderne og brugernavnene, ikke som det for eksempel er på hotmail, hvor alle kan oprette en profil. Det er beregnet til en lukket del af en side, og derfor skal alle og enhver ikke kunne komme derind :)

Ved ikke om min kategori frontpage er helt korrekt, men da det eneste program jeg har til at lave hjemmesider er dette, så smed jeg den bare der.

Håber du kan hjælpe!

P.s. hvis du kunne lave et eksempel selv, med for eksempel fire brugere med hvert sit kodeord ville det være helt i top, men ved ikke om det er for tidskrævende :D

mange tak.
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 20:05 #1
Godkender du ASP og Access database? så har jeg lige det du søger:o)
Avatar billede busschou Praktikant
02. marts 2005 - 20:06 #2
hvis du kun skal bruge få brugere...fx 4 ...så er der ikke behov for database...så er der kun behov for enten php eller asp
Avatar billede uffekat Nybegynder
02. marts 2005 - 20:09 #3
Uha, ja jeg ved ikke så meget om det, så ved ikke med alt det der database halløj.
Kunne i prøve at vise hvordan det er med access, for det har jeg også. Har aldrig prøvet at bruge det, men det kan jeg vel lære.
Avatar billede busschou Praktikant
02. marts 2005 - 20:11 #4
du kan evt se en ultra nem løsning her
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp
den kan let udvides til flere
Men hvis du skal have måske 10-100 brugerer så vil jeg foreslå du bruger en database i stedet
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 20:12 #5
uffekat du får slet ikke brug for at rode med databasen.. det jeg mente var kan din server tage ASP og access? hvis ja så har jeg script du kan bruge:)
Avatar billede uffekat Nybegynder
02. marts 2005 - 20:14 #6
Det kan den i hvert fald kalp, du fyrer bare op :)
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 20:15 #7
Har du en email jeg kan sende til?
Avatar billede busschou Praktikant
02. marts 2005 - 20:15 #8
er det ikke meningen at man poster det her på eksperten ? ;o)
Avatar billede uffekat Nybegynder
02. marts 2005 - 20:18 #9
guldriis@gmail.com
Avatar billede uffekat Nybegynder
02. marts 2005 - 20:19 #10
kan jo være det er noget omfattende, som ikke lige kan smides her :) Hvis det ny indeholder filer etc.
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 20:19 #11
busschou>> tjoh hvis du insistere... det ligger her nu.
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4235&sp=title
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 20:19 #12
omfattende? hihi vi snakkede jo simpelt her:o)

men du skal selvfølgelig lige hurtigt have hjælp til hvordan det fungere..
Avatar billede uffekat Nybegynder
02. marts 2005 - 20:22 #13
Ja lad mig få det ^^
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 20:25 #14
Brugere.asp - liste over brugere

logaf.asp - opret et link til denne på din side hvis du vil have man skal kunne logge af.

login.asp - her skal du lige sætte et link til hvor man skal blive sendt hen hvis man er en gyldig bruger.. den skulle gerne pege på eksperten.dk pt.

nybruger.asp - opret en ny bruger.. flyt denne over i en mappe for sig selv og ændre stien til databasen så den passer.

tjeck.asp - Denne skal du smide øverst på dine sider hvor du vil have man skal være logget ind for at se dem. gør du sådan her

<!--#include file=tjek.asp-->

normalt over

dvs. lige under din <body> er fint og ellers over <html>

og så skal sider der har denne på sig selvfølgelig være er typen asp også... så hedder din side... hemmelig.html skal du lige ændre den til hemmelig.asp
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 20:25 #15
ops.. ligger lige et svar hvis det kan bruges:o)
Avatar billede uffekat Nybegynder
02. marts 2005 - 20:44 #16
afprøver lige, godkender hvis jeg kan finde ud af det ^^
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 20:46 #17
det i orden.. vent med at rode ved nybruger.asp  til du har tested:)
Avatar billede uffekat Nybegynder
02. marts 2005 - 21:01 #18
Hmm, når jeg linker til sådan et .asp doc, så viser den bare koden i browseren, den gider ikke vise siden. Er det så fordi jeg ikke har understøttelse for det?
Avatar billede uffekat Nybegynder
02. marts 2005 - 21:01 #19
(Her snakker vi om at jeg roder med det på computeren)
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 21:02 #20
Ja det vil jeg mene:/
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 21:04 #21
Det jo lidt surt! men det er der ikke noget at gøre ved.. her er der et php i hvertfald.

http://www.asp.dk/sources.asp?mode=view_source&tech_id=2&id=1997
Avatar billede uffekat Nybegynder
02. marts 2005 - 21:06 #22
Ja det er godt nok lidt trist, for så kan jeg heller ikke bruge den ovenover... Mærkelig at jeg sagtens kan åbne asp dokumenter på nettet :(
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 21:07 #23
uffekat.. ja det klart .. det fordi det er serveren som skal understøtte asp og ikke din computer:) men prøv php så må vi satse på den har det.
Avatar billede uffekat Nybegynder
02. marts 2005 - 21:48 #24
Kan bare ikke finde ud af det der php fis :)
Synes asp virker meget mere logisk. Php er jo noget helt andet, hvor man rent faktisk også skal have lidt forstand på det :P
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 21:50 #25
yes ASP systemet er temmelig simpelt.. men dit webhotel skal understøtte asp og access
Avatar billede uffekat Nybegynder
02. marts 2005 - 22:06 #26
Så må jeg jo ringe til dem, og sige at de lige må fixe det. Er det desuden slet ikke muligt at se om det virker på comp så? :S
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 22:09 #27
Hvis du tilfældigvis skulle være windows2000 advanced server bruger så kan du ... xp brugere kan også men har ingen erfaring med hvordan man lige gør det.. tror du har en mappe som hedder wwwroot eller sådan noget på c:/

du kan evt. teste det på et gratis websted til at starte med?
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2005 - 22:10 #28
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2005 - 10:53 #29
hvad siger din host?
Avatar billede uffekat Nybegynder
11. marts 2005 - 09:43 #30
Kan ikke finde ud af hvor i login.asp jeg kan sætte hvad brugernavn og kode jeg vil have :\
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2005 - 14:02 #31
det fordi det gøres i databasen.. eller rette via. den asp fil der hedder opret bruger!!
Avatar billede uffekat Nybegynder
29. juli 2005 - 15:35 #32
Hey Kalk, hvis du ser det her, er det så muligt jeg kunne få din mail, har et spørgsmål jeg godt vil have svar på :)
Avatar billede uffekat Nybegynder
29. juli 2005 - 15:35 #33
Og det skal så rettes til kalp :P
Avatar billede kalp Novice
31. juli 2005 - 10:20 #34
adasdasdasd@hotmail.com

er min email:) har jeg anvendt i 2-3år til trods for navnet hehe