Avatar billede krustytk Nybegynder
02. marts 2005 - 10:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sikring af indhold..

Hey alle. jeg ved ikke helt om det er den rigtige kattegori jeg er i her. men prøver. :/

Jeg har en side, med en del hits efterhånden og en hel del billeder, som jeg gerne vil beholde på min side.

Jeg har så her til morgen teste min side med et program der hedder teleport pro og fundet ud af det her program kan rippe samtlige billeder på min server. :/ det jeg jo selvfølgelig ikke helt tilfreds med. jeg ville ha googlet den men ved sq egentlig ikke helt hva jeg ska søge på.? nogen der har nogen ideer eller foreslag til hvordan jeg kan lukke for sådanne programmer? ville jo sådanset  gerne ha mine billeder for mig selv.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 10:10 #1
Hvis folk kan se dine billederi deres browser kan de også stjæle dem.

Du kan drille de ikke så kyndige en lile smule.

Men grundliggende hvis noget smides på web så ...

Overvej f.eks. at kræve login - det vil restrikte hvem der kan stjæle dine
billeder en smule
Avatar billede krustytk Nybegynder
02. marts 2005 - 10:13 #2
Okay. tak. ja det ku jeg jo egentlig sige mig selv. men det kunne være man kunne gøre sådan et det kun iis useren der havde adgang til billederne.. men den kommer jo nok ind med samme bruger. :S

Hvordan driller jeg dem så?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 10:20 #3
Den slags ligger lidt udenfor mit ekspertise område.

Jeg mener at man generer mennesker ved at disable højre klik via JavaScript og programmer ved
at lade IMG taggene blive genereret client side af JavaScript.
Avatar billede krustytk Nybegynder
02. marts 2005 - 10:31 #4
Aaaarrrhhh.... se... det var nu ikk helt sådan jeg mente.. jeg tvivler på programmet jeg snakker om browser sig ind på siden og højreklikker på billedet! at folk højreklikker på et billede og gemmer det rør mig ikke.

Men at man kan benytte sig af programmer der ligefrem kan downloade hele gallerier er jeg lidt tvær over og det er det jeg ville høre om man kunne gøre noget ved.

Men som du selv siger. deler man det via en webserver deler man det vel helt!
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 10:37 #5
Læste du sætningen færdig ?

"...programmer ved at lade IMG taggene blive genereret client side af JavaScript."

De færreste af den slags download programmer fortolker JavaScript.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2005 - 18:14 #6
OK ?
Avatar billede krustytk Nybegynder
18. april 2005 - 09:13 #7
Undskyld.