Avatar billede japping Nybegynder
01. marts 2005 - 12:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af WEB server.

Jeg er ved at gøre min Apache,PHP,MySQL server klar til opkobling på min faste IP-adresse ("hjemmeserver"). Jeg bruger en SMC router med SPI. Jeg har tænkt mig at bruge .httaccess
Jeg kan forstå på tidligere indlæg at sikkerhedsopsætningen er vigtig. Derfor har jeg følgende spørgsmål:

1) Hvad bør jeg ændre ved Apache, PHP og MySQL for at sikre mig bedst muligt ?

2) Jeg vil lave en redirect fra en hjemmeside der ligger på et WEB-hotel. Jeg har tænkt på om man ikke kan lave en betingelse der gør, at det KUN er brugere der kommer fra mit WEB-hotel, som kan komme på min "hjemmeserver". Hvis min "hjemmeserver" f.eks. kan kontrollere, hvorfra brugeren kommer eller får et form for kode fra hjemmesiden på web-hotellet.
Hvis dette er en god idé, er der måske en der vil kode lidt for mig ?

Pointfordeling:
1) 75 point (for et godt og umiddelbart brugbart svar)
2) 75 point (for et godt og umiddelbart brugbart svar)

Dette er ikke et område jeg behersker, derfor skal svarene være detaljerede.
Avatar billede japping Nybegynder
01. marts 2005 - 15:47 #1
Er der noget galt med mit spørgsmål ?
Avatar billede putz Nybegynder
01. marts 2005 - 22:36 #2
Hej Japping
Lige et vigtigt spørgsmål - er det windows eller en linux distro du vil køre "hjemmeserver" på?
Avatar billede japping Nybegynder
01. marts 2005 - 22:39 #3
Jeg kører den på WinXP.
Avatar billede japping Nybegynder
02. marts 2005 - 21:24 #4
Ingen svarer og der lukkes.