Avatar billede breum Nybegynder
01. marts 2005 - 11:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ServerName i Apache til $ENV{'SERVER_NAME'} i perl

Hvordan får jeg apache til at beholde brugerens indtastning i SERVER_NAME environment variablen?

Efter et serverskift er mange af mine perlscripts begyndt at virke uhensigtsmæssigt.

Når jeg læser $ENV{'SERVER_NAME'} variablen i et perlscript plejer den at vise det domænenavn som brugeren har skrevet i sin browser.

Altså www.domain.dk eller domain.dk eller server1.domain.dk

Men efter serverskift skriver den det som jeg har skrevet i ServerName i vhosts.conf Hvilket ikke er hvad jeg ønsker, jeg vil gerne kunne se www. eller server1.
Avatar billede breum Nybegynder
01. marts 2005 - 11:24 #1
prøver naturligvis
UseCanonicalName Off

men kan ikke få det til at virke?
Avatar billede breum Nybegynder
01. marts 2005 - 11:29 #2
hmm
UseCanonicalName Off virker hvis jeg skriver den ved hver virtual host, men ikke hvis jeg skriver det i apache2.conf

Kan det virkelig passe at jeg bliver nødt til at skrive det for hver host?
Avatar billede breum Nybegynder
01. marts 2005 - 11:33 #3
Nå jeg fandt ud af det:
Hvis jeg skriver

UseCanonicalName Off

aller nederst i apache2.conf så virker det, det skal åbenbart stå efter et eller andet???
Avatar billede breum Nybegynder
01. marts 2005 - 11:33 #4
lukker og slukker