Avatar billede henninghabor Nybegynder
01. marts 2005 - 02:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] problem på en apache server

Hej,

Jeg har i længere tid haft hjemmesider ude i byen, men prøver pt. at få min egen server op at stå.

På de hjemmesider jeg har haft hidtil, har $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] f. eks. været "www/customers/... etc.".

Men når jeg gør det på min egen, så skriver den "E:/Apache2/htdocs/docs/etdomæne".

Hvordan får jeg den til kun at skrive "docs/etdomæne"?
Avatar billede kasper.h Nybegynder
01. marts 2005 - 04:05 #1
$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] er roden på dine dokumenter. Grunden til at der har stået "/www/customers.../" før, er at du har haft din hjemmeside liggende på en unix server, hvor roden er "/www/customers...". Så den skriver det rigtige. Du kan klippe i den med f.eks substr og strpos hvis du bruger PHP.
Avatar billede henninghabor Nybegynder
01. marts 2005 - 09:17 #2
Hej kasper.h,

Hvor skal jeg klippe i den? I min httpd.conf fil?

Eller .htaccess? Og hvordan?

Er villig til at give flere points.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
01. marts 2005 - 14:30 #3
Nej, du skal klippe i den med PHP, hvis du har det.
Avatar billede henninghabor Nybegynder
01. marts 2005 - 15:28 #4
Det har jeg, men jeg ville nu helst have det sådan at hvis en, der har serverplads hos mig ikke kan se hvor i mappe strukturen vedkommendes hotel ligger. :)

Men jeg overlever nok.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
01. marts 2005 - 19:33 #5
okay, det kan du ikke umidlbart gøre.