Avatar billede albani Nybegynder
27. februar 2005 - 17:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MouseOver på HotSpot fremkalder Layer eller Tekst

Hej allesammen

Hvis jeg i Dreamweaver opretter et hotspot på et billede, hvordan skal koden så se ud, hvis jeg vil have en MouseOver på det hotSpot til at vise et layer ? og igen skjule det ved MouseOut...

håber i kan hjælpe. Ved godt der mange spørgsmål om dette, men har ikke kunnet finde nogle der svarer på dette.

På forhånd tak
Avatar billede miss-g Seniormester
28. februar 2005 - 02:43 #1
Du kan lave det som alm. mouseover billede. Du kan evt. lave et usynligt billede, som billede nr. 1 (måske går det med en gennemsigtig gif), og så dit synlige billede som billede nr. 2.

Har du prøvet det?
Avatar billede miss-g Seniormester
28. februar 2005 - 02:44 #2
Ovenstående virker kun, hvis de 2 billeder har samme størrelse og ligger samme sted på siden.
Avatar billede miss-g Seniormester
28. februar 2005 - 02:52 #3
Ellers har jeg lavet et eksempel med layer her, og et hotspot på billedet, så kan du jo selv se koden (vis kilde):
http://www.nicolin.dk/div/mouseover.htm

Du kan også lave funktionen direkte på billedet (uden hotspots).

Her er hvad jeg gjorde i Dreamweaver:

Marker dit layer, og vælg HIDDEN på propertiespaletten.
Marker dit billede eller hotspot, og tryk på + på behaviorpaletten. Her vælger du show/hide layers. Vælg at dit layer skal vises (show) og tryk ok. På behaviorpaletten skal den stå til MOUSEOVER.

Så trykker du på + igen, og vælger igen show/hide layers. Igen vælger du dit layer, og denne gang skal det skjules - vælg hide, og tryk ok. På behaviorpaletten skal den stå til MOUSEOUT.

That´s it :-)
Avatar billede albani Nybegynder
28. februar 2005 - 16:09 #4
Tak... jeg må sige at du i den grad har hjulpet mig ! det er helt perfekt den sidste del er jo en perfekt instruktion, er sikker på jeg ikke er den eneste der får glæde af dette yderst fyldestgørene svar...
Avatar billede mumle30 Nybegynder
24. marts 2005 - 20:10 #5
ol