Avatar billede none01 Nybegynder
26. februar 2005 - 23:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvorfor gider den ikke at gå en mappe tilbage?

Hej eksperten.dk
Jeg har et problem med min IIS 6.0
Hvis jeg bruger ../ i en af mine koder kommer den med fejlen:

Active Server Pages error 'ASP 0131'

Disallowed Parent Path

/admin/login.asp, line 109

The Include file '../copyright.asp' cannot contain '..' to indicate the parent directory.

Jeg fatter ikke hvorfor men den er ikke så glad over at den skal en    mappe tilbage.

Jeg har udprøvet koden på mange andre servere og der virker det så, må det være noget med min IIS som er galt men jeg ved ikke hvad.

Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig.
Avatar billede dar86 Nybegynder
26. februar 2005 - 23:46 #1
Avatar billede dar86 Nybegynder
26. februar 2005 - 23:49 #2
IIS 6 is locked down by default. Parent Paths is a way for a hacker to navigate to a folder on the web server that has execute permissions, and in that way execute scripts that you normally shouldn't and wouldn't execute. If you enable this, make sure that you do not give execute permissions to a parent folder. To enable Parent Paths, follow these steps:

Click Start->Programs->Administrative Tools->Internet Information Services
Expand Web Sites and right click the web site you want to enable this for (i.e Default Web Site), click Properties
Click the Home directory tab and click the Configuration button
Click on the Options tab
Check the box Enable Parent Paths