Avatar billede herlufsen Nybegynder
24. februar 2005 - 14:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

UHA: Boot fra harddisk

Jeg bringer lige spørgsmålet igen med flere point, da det er mig meget magtpåliggende at få adgang til mine ikke backup'pede data

Hej eksperter!

Jeg har et kæmpe problem. Jeg har forsøgt at installere Norton GoBack2005, og det gik helt galt. Computeren kunne nu ikke boote. Jeg prøvede derfor at køre XP-installation fra CD-rommen, og her kunne jeg se, at den havde delt harddisken op i 2 partitioner. Den lille nye partition var indstillet til at være boot-partition, og den store gamle hed nu F: ... Da jeg ikke kunne få andet til at virke prøvede jeg at slette den nye partition. Dernæst kørte jeg partitionMagic, og kunne se, at den 'oprindelige' del af harddisken nu havde formatet 'type 44'. Jeg lavede typen om til NTFS igen, og computeren kunne dernæst boote! Idet jeg så fik adgang til WindowsXP igen, ville jeg smelte den del af harddisken, som GoBack havde lavet sammen med den store, 'oprindelige' partition. Det tog paent lang tid, og deer kom nogle fejlmeddelelser. Og computeren ville nu atter ikke boote fra harddisken :(. Jeg har kørt chkdsk, fixboot, fixmbr - og ad den vej forsøgt at rette fejl - og nogle fejl blev også rettet, men stadig ingen boot. Jeg har også forsøgt at installere en reparation til Windows - og det ser også rigtigt ud, men stadig ingen boot. Altså: Ingen programmer kan finde fejl på harddisken, men den vil bare ikke boote fra den Jeg kan sagtens se dens filer under genoprettelseskonsollen. Men ingen boot:( HVAD SKAL JEG GØRE????
Avatar billede haverslev Novice
24. februar 2005 - 14:23 #1
Prøv at gå i genoprettelsekonsollen igen og skriv følgende:
FIXMBR C:
FIXBOOT C:
COPY CDDrive:\I386\NTLDR C:\
COPY CDDrive:\I386|NTDETECT.COM C:\
BOOTCFG /rebuild
Avatar billede haverslev Novice
24. februar 2005 - 14:29 #2
hov, overså at du har 2 ens kørende spørgsmål samtidig - det er faktisk ikke lovligt i henhold til Ekspertens regler
Så du skal nok lukke dette spørgsmål, da det er det nyeste - beklager.
Avatar billede herlufsen Nybegynder
24. februar 2005 - 14:32 #3
Haverslev: Tak for svaret, men det havde desværre ingen effekt.
Avatar billede herlufsen Nybegynder
24. februar 2005 - 14:35 #4
Jeg ved desværre ikke lige, hvad du mener med at lukke.
Avatar billede haverslev Novice
24. februar 2005 - 14:39 #5
For at lukke spørgsmålet, skal du lige udføre følgende:
du lægger et svar selv.
Herefter markere du "svar" navnet i nederste venstre side og klik på accepter svar.

PS. du har mulighed for at hæve point i det andet spørgsmål - hvis det er det du vil
Avatar billede hcma Novice
24. februar 2005 - 14:40 #6
herlufsen >> du lægger et svar og når du har gjort det, hopper du ned til venstre og markerer dit navn og trykker så på accepter.
Som haverslev rigtigt skriver, må du ikke have 2 ens spørgmål kørende
Avatar billede hcma Novice
24. februar 2005 - 14:42 #7
haverslev >> skriver lidt laaaangsomt, skal lige vænne mig til mit "nye" tastatur (som faktisk er mit gamle, der har fået en kraftig tiltrængt rengøring - utroligt hvor meget der kan samle sig under tasterne)  :o)
Avatar billede haverslev Novice
24. februar 2005 - 14:44 #8
catbody > fint nok - jeg læser også laaaangsomt ;)
Avatar billede herlufsen Nybegynder
18. januar 2006 - 18:11 #9
spm er lukket
Avatar billede haverslev Novice
18. januar 2006 - 19:21 #10
spm er lukket ??

Hvad var løsningen, der er jo ikke sket meget hvad ang. tilbagemelding i det sidste år`s tid, så en forklaring er vel på sin plads