Avatar billede herlufsen Nybegynder
24. februar 2005 - 12:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke boote fra Harddisken

Hej eksperter!

Jeg har et kæmpe problem. Jeg har forsøgt at installere Norton GoBack2005, og det gik helt galt. Computeren kunne nu ikke boote. Jeg prøvede derfor at køre XP-installation fra CD-rommen, og her kunne jeg se, at den havde delt harddisken op i 2 partitioner. Den lille nye partition var indstillet til at være boot-partition, og den store gamle hed nu F: ... Da jeg ikke kunne få andet til at virke prøvede jeg at slette den nye partition. Dernæst kørte jeg partitionMagic, og kunne se, at den 'oprindelige' del af harddisken nu havde formatet 'type 44'. Jeg lavede typen om til NTFS igen, og computeren kunne dernæst boote! Idet jeg så fik adgang til WindowsXP igen, ville jeg smelte den del af harddisken, som GoBack havde lavet sammen med den store, 'oprindelige' partition. Det tog paent lang tid, og deer kom nogle fejlmeddelelser. Og computeren ville nu atter ikke boote fra harddisken :(. Jeg har kørt chkdsk, fixboot, fixmbr - og ad den vej forsøgt at rette fejl - og nogle fejl blev også rettet, men stadig ingen boot. Jeg har også forsøgt at installere en reparation til Windows - og det ser også rigtigt ud, men stadig ingen boot. Altså: Ingen programmer kan finde fejl på harddisken, men den vil bare ikke boote fra den :( HVAD SKAL JEG GØRE????
Avatar billede hcma Novice
24. februar 2005 - 13:39 #1
http://www.killdisk.com/  sletter og nulstiller harddisken
Avatar billede herlufsen Nybegynder
24. februar 2005 - 13:48 #2
Det ville jeg jo være ked af, idet jeg ikke har lavet backup. Det mystisk er også, at jeg via genoprettelseskonsollen godt kan se hele indholdet af disken... Alle min diagnosticeringsværktøjer viser, at alting er i orden. Men stadig vil den ikke boote.
Avatar billede haverslev Novice
24. februar 2005 - 14:30 #3
Prøv at gå i genoprettelsekonsollen igen og skriv følgende:
FIXMBR C:
FIXBOOT C:
COPY CDDrive:\I386\NTLDR C:\
COPY CDDrive:\I386|NTDETECT.COM C:\
BOOTCFG /rebuild

OBS: http://www.eksperten.dk/spm/594268
Avatar billede haverslev Novice
24. februar 2005 - 14:46 #4
jeg hælder altså mest til:
Gå igendannelseskonsollen – skriv: "chkdsk  /p"  uden anførselstegnene og tryk enter.
Når det er færdiggjort, skriv fixboot og tryk enter.
Avatar billede herlufsen Nybegynder
24. februar 2005 - 14:47 #5
lukker
Avatar billede haverslev Novice
24. februar 2005 - 14:51 #6
herlufsen > Lukker ?  - Hvorfor ?
Avatar billede herlufsen Nybegynder
24. februar 2005 - 15:43 #7
også prøvet :( Virker heller ikke
Avatar billede haverslev Novice
24. februar 2005 - 16:04 #8
Har du prøvet denne simple ting ?
Start pc`en og tryk på F8 (fejlsikret) og se om du kan vælge
"sidste kendte konfiguration hvor systemet virkede"
Avatar billede herlufsen Nybegynder
24. februar 2005 - 16:13 #9
ja, men den vil ikke lade mig komme så langt... Den skriver 'checker boot fra HDI-0'...OK - også ikke mere... jeg har trykket f8, som en tosset - men der sker ikke mere...
Avatar billede haverslev Novice
24. februar 2005 - 16:18 #10
OK, prøv at gå i Bios og "load default settins"
Normalt er det DEL knappen der skal trykkes på i opstarten, for at komme i Bios