Avatar billede filmeditor Praktikant
23. februar 2005 - 00:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjælp til oprettelse af personlig server

Hej jer alle.

Nu har jeg sat mig for at lære at sætte min egen webside op på min egen server. Jeg ved at der findes så mange forskellige versioner på nettet af hvordan man sætter sin egen server op, som der er fisk i havet. Så jeg tænkte på om der er nogle som vil hjælpe mig her igennem, fra start til "slut"

Jeg har fået fortalt at jeg let kan sætte min egen webserver op ved hjælp af Internet Information Services i min xp pro, så jeg kan køre min website.
(min opsætning)
AMD ATHLON XP +1800
256mb ram
Windows XP pro + servicepack 2

Min Pc er forbundet til familiens pc som som kører en 2mbit linie. Det vil sige at jeg kører min forbindelse til en hub som så er forbundet til routeren.

Jeg håber at der nogle kloge hoveder som kan guide mig igennen, da jeg desværre nok er lidt af en nub endnu til det med netværk

Paul
Avatar billede mjense173 Nybegynder
23. februar 2005 - 00:10 #1
Har du fået sat din IIS op?

Det har du, hvis du ser noget, ved at klikke herunder:
http://localhost/

Hvis ikke, så følg denne guide:
http://www.win-drivers.co.uk/~laura/Installing_and_Setting_Up_IIS_FTP_and_Web_Server.doc
Avatar billede filmeditor Praktikant
23. februar 2005 - 02:41 #2
okay, jeg har fulgt guiden, og jeg har nu mit html kørende når jeg trykker på det første link du gav mig. Jeg oprettede et html dokument, kaldte det for index.html og smed det ind i mit wwwroot, og tildelte default web site, ftproot biblioteket.
Men jeg spurgte en ven om han kunne se mit html dokument, men uden held.
Jeg gav ham http://192.1...... linien.

Hvordan fortsætter jeg så derfra?

Jeg har også været inde på hvores SpeedStream 2601 og sætte ftp til med mit 192.1...... som IP.
Avatar billede mjense173 Nybegynder
23. februar 2005 - 03:04 #3
din lokale ip er næsten altid: http://192.168.0.1/ her vil du se den samme side som http://localhost/

Men den er somsagt kun en lokal IP. Du kan derfor ikke tilgå din server udefra via den IP.

Du skal istedet benytte din eksterne IP, som du kan finde ved at klikke her:
http://fiskeroglysdal.dk/download/ip.asp

Du skal også sætte din router op, så den forwarder trafik på port 80 til din lokale ip. Og hvis routeren har firewall, skal denne også omgås med trafik på port 80.
Avatar billede mjense173 Nybegynder
23. februar 2005 - 03:05 #4
Skriv lige hvilket mærke din Router er, og hvordan du præcist er forbundet til den.
Avatar billede filmeditor Praktikant
24. februar 2005 - 16:16 #5
Vi har en Speedstream 2601 router.
Jeg er forbundet til routeren via hub, til routeren
Avatar billede filmeditor Praktikant
24. februar 2005 - 16:25 #6
Når jeg går ind på 192.168.1.1 så får jeg setup siden op til speedstream 2601. Hvor går jeg så hen derfra når jeg skal sætte forwarde trafik på port 80 til min lokale ip?
Avatar billede mjense173 Nybegynder
24. februar 2005 - 18:55 #7
Hent denne PDF:
http://kb.efficient.com/al/273/207/45961.html

Følg guide på side 44: "Host Mapping/NAT"

Din computer skal have et fast ip på netværket for at dette kan virke.
Avatar billede filmeditor Praktikant
25. februar 2005 - 00:11 #8
når nu jeg kommmer i tanke om det, så er jeg faktisk ikke så sikker på at min computer har en fast ip. Er der egentlig noget man kan gøre ved det?
Avatar billede mjense173 Nybegynder
25. februar 2005 - 13:25 #9
Under netværk kan du sætte den til fast ip.

Du skal fjerne fluebenet ved "hent automatisk netværks opsætning" og istedet indtaste en ip der ligner den du plejer at have.

Derefter kan du i routeren sætte den op, så den ikke giver din ip til andre, når de logger på før dig.

Dette gøres et sted, hvor du sætter  hvilket adresse-rum, routeren må give til dem der beder om automatisk ip.

Jeg har sat min til at bruge 192.168.0.101 - 192.168.0.199 hvor jeg så selv bruger:
192.168.0.100 til min server.
Avatar billede filmeditor Praktikant
02. august 2007 - 13:29 #10
Lukker spørgsmålet