Avatar billede pzo Nybegynder
22. februar 2005 - 14:26 Der er 1 løsning

ZyWall5 blokerer NetBIOS

Jeg har en VPN forbindelse mellem 2 ZyWall5 FW.

Selve VPN forbindelsen virker uden problemer, da der kører Terminal klient imellem, og til en 3. lokation hvor jeg sidder.

Men når jeg prøver at lave en net use, for at få en printershare, så  bliver NetBIOS trafikken blokeret i ZyWall'en (på vej ud).

De to servere er Windows 2003 std og ligger på hver sit 10.13.x.x netværk.

Der er åbnet op for al trafik imellem LAN/LAN og derudover har jeg forsøgt både at åbne op for subnettene i LAN/WAN, både for specifik NetBIOS.
Avatar billede pzo Nybegynder
22. februar 2005 - 15:42 #1
Det kan betale sig at være opmærksom på sine menupunkter.

Fandt et under VPN -> Global settings.

Hvor man kunne slå "Windows Networking (NetBIOS over TCP/IP)" til for sine IPSec tunneler.