Avatar billede cookie1000 Nybegynder
24. marts 2001 - 21:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

2 netkort på en NT server

hvordan gør jeg sådan så mine bruger kommer ind på den ene netkort og ud på internettet med det andet, skal jeg bruger noget software eller hvad
Avatar billede carsten_h Nybegynder
24. marts 2001 - 21:55 #1
Du skal bruge et proxy program af valgfri slags. Winroute eller sygate eller noget helt 3.die
Avatar billede webben Nybegynder
24. marts 2001 - 22:00 #2
Hvad kommer du på nettet med! Adsl, kabel, isdn eller ?

/Thomas
Avatar billede cookie1000 Nybegynder
24. marts 2001 - 22:05 #3
ISDN, Zyxel 202
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. marts 2001 - 13:41 #4
Winroute har jeg brugt en gang ... det kørte helt fint med dail up (mener jeg *tænke*, hehe)
Avatar billede cookie666 Nybegynder
29. marts 2001 - 19:59 #5
Det eneste man skal er at sætte nogle DNSér op og nogle Gateway, så skulle det virke
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2001 - 13:33 #6
Ovenstående løsninger vil virke, sikkerheden er bare ikke eksisterende. Du bør skifte fra NT til linux og konfigurere den som firewall. Alternetivt installere en ordentlig firewall på NT boksen. Dit interne net må ikke kunne se det eksterne netkort (skal disables i NT), det eksterne netkort styres af firewalen

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede cookie1000 Nybegynder
06. juni 2001 - 14:01 #7
Min løsning virker fint, sikkerheden er fin du kan ikke komme ind på det interne net da der sidder en firewall i Routeren.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2001 - 19:48 #8
At kalde det der sidder i Routeren en firewall, vil nok fremkalde nogle smil i branchen. ;-))
Avatar billede cookie1000 Nybegynder
06. juni 2001 - 22:03 #9
En Router med indbygget firewall, hvad laver du i branchen siden du kan sige det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juni 2001 - 20:29 #10
Jeg er chef for en IT sektion og IT sikkerhedsansvarlig.
Normalt betegnes den \"firewall\" der sidder i en Router som en pakke filtrator. En \"rigtig\" firewall har Statefull Multi Layer inspektion. Der kommunikeres ikke igennem firewallen, det er firewallen der håndtere all kommunikationen (der er stor forskel)
Normalt placeres firewallen bag routeren, og selvfølgelig er routerens pakke filtrering sat til
Avatar billede lykholt Nybegynder
13. oktober 2001 - 14:37 #11
Hvis det skal være helt enkelt (uden nogen sikkerhed) sætter du bare et kryds i feltet route/IP i netværk. Så routers der lystigt mellem de to net/segmenter
Avatar billede cookie1000 Nybegynder
15. oktober 2001 - 14:51 #12
Jeg har fundet løsningen.
Jeg har installeret win2000 den laver det selv alt det der skal laves