Avatar billede omello Nybegynder
21. februar 2005 - 11:32 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

For lang tekst i et modul

jeg er ved at skrive et modul.

Linjen:
.Body ="Kære " & Forms![ordrebekræftelse]!Kontaktperson & vbNewLine & vbNewLine & "Hermed fremsendes som aftalt bekræftelse på vores aftale om annoncering i " & Forms![ordrebekræftelse]!Avis & vbNewLine & vbNewLine & "Antal indrykinger:" & Forms![ordrebekræftelse]!Antalindr & vbNewLine & "Første udgave: " & Forms![ordrebekræftelse]!FørsteIndr & vbNewLine & "Spalter  x  højde: " & Forms![ordrebekræftelse]!Spalter & "  x  " & Forms![ordrebekræftelse]!h & "  " & Forms![ordrebekræftelse]!Farver & "  " & Forms![ordrebekræftelse]!Annplacering & vbNewLine & "Pris: " & Forms![ordrebekræftelse]!Pris & " kr." & vbNewLine & "Farvetillæg " & Forms![ordrebekræftelse]!Farvetillæg & " kr." & vbNewLine & "Placeringstillæg " & Forms![ordrebekræftelse]!Placeringstillæg & " kr." & vbNewLine & "Samletpris pr. udgave " & Forms![ordrebekræftelse]!Samletprisprudgave & " kr." & vbNewLine & "Samletpris i alt " & Forms![ordrebekræftelse]!Samletprisialt & " kr." & vbNewLine & vbNewLine

er så lang, at der automatisk laves linjeskift før resten af det jeg skal have med:

& Forms![ordrebekræftelse]!Bemærkninger & vbNewLine & vbNewLine & "Jeg håber, De vil opleve stor respons på annonceringen." & vbNewLine & vbNewLine & "Med venlig hilsen" & vbNewLine & Forms![ordrebekræftelse]![Konsulent]

hvilket betyder, at der kommer fejl....

Hvad gør jeg for at kunne lave linjeskift uden at der kommer fejl?

TAK
Avatar billede mugs Novice
21. februar 2005 - 11:41 #1
Prøv at binde linierne sammen med en Underscore:

Samletprisialt & " kr." & vbNewLine & vbNewLine_
& Forms![ordrebekræftelse]!Bemærkninger & vbNewLine & vbNewLine & "Jeg håber, De vil opleve stor respons på annonceringen." & vbNewLine & vbNewLine & "Med venlig hilsen" & vbNewLine & Forms![ordrebekræftelse]![Konsulent]
Avatar billede omello Nybegynder
21. februar 2005 - 11:44 #2
Tak, men den skriver fortsat:
"
Compile error

Expected: line number or label or statement or end of statement
"
21. februar 2005 - 11:51 #3
Prøv denne:

    .Body = "Kære " & Forms![ordrebekræftelse]!Kontaktperson & vbNewLine & vbNewLine & _
    "Hermed fremsendes som aftalt bekræftelse på vores aftale om annoncering i " & _
    Forms![ordrebekræftelse]!Avis & vbNewLine & vbNewLine & "Antal indrykinger:" & _
    Forms![ordrebekræftelse]!Antalindr & vbNewLine & "Første udgave: " & _
    Forms![ordrebekræftelse]!FørsteIndr & vbNewLine & "Spalter  x  højde: " & _
    Forms![ordrebekræftelse]!Spalter & "  x  " & Forms![ordrebekræftelse]!h & "  " & _
    Forms![ordrebekræftelse]!Farver & "  " & Forms![ordrebekræftelse]!Annplacering & vbNewLine & _
    "Pris: " & Forms![ordrebekræftelse]!Pris & " kr." & vbNewLine & "Farvetillæg " & _
    Forms![ordrebekræftelse]!Farvetillæg & " kr." & vbNewLine & "Placeringstillæg " & _
    Forms![ordrebekræftelse]!Placeringstillæg & " kr." & vbNewLine & "Samletpris pr. udgave " & _
    Forms![ordrebekræftelse]!Samletprisprudgave & " kr." & vbNewLine & "Samletpris i alt " & _
    Forms![ordrebekræftelse]!Samletprisialt & " kr." & vbNewLine & vbNewLine
21. februar 2005 - 11:54 #4
bortset fra det, så kan du - hvis du afspiller koden fra formularen "ordrebekræftelse" - korte sætningen ned ved at bruge Me i stedet for Forms![ordrebekræftelse]:

    .Body = "Kære " & Me!Kontaktperson & vbNewLine & vbNewLine & _
    "Hermed fremsendes som aftalt bekræftelse på vores aftale om annoncering i " & _
    Me!Avis & vbNewLine & vbNewLine & "Antal indrykinger:" & _
    Me!Antalindr & vbNewLine & "Første udgave: " & _
    Me!FørsteIndr & vbNewLine & "Spalter  x  højde: " & _
    Me!Spalter & "  x  " & Me!h & "  " & _
    Me!Farver & "  " & Me!Annplacering & vbNewLine & _
    "Pris: " & Me!Pris & " kr." & vbNewLine & "Farvetillæg " & _
    Me!Farvetillæg & " kr." & vbNewLine & "Placeringstillæg " & _
    Me!Placeringstillæg & " kr." & vbNewLine & "Samletpris pr. udgave " & _
    Me!Samletprisprudgave & " kr." & vbNewLine & "Samletpris i alt " & _
    Me!Samletprisialt & " kr." & vbNewLine & vbNewLine
Avatar billede omello Nybegynder
21. februar 2005 - 12:04 #5
Tak