Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. marts 2001 - 11:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Smart ting i TD

På ekspertens knapper i toppen er her et lille forslag til forbedring. Dette synes jeg selv er flot og brugervenligt. Jeg laver kun lige den med \"Nyeste spørgsmål\"

<TD style=\"cursor: hand;\" onClick=\"link1.click()\"><B><A HREF=\"/list.phtml\" name=\"link1\"><FONT FACE=\"Verdana,Arial,Helvetica\" SIZE=\"1\" COLOR=\"#ffffff\" STYLE=\"text-decoration:none;\">Nyeste spørgsmål</FONT></A></B></TD>

Resultat: Cursoren bliver til en hånd når du kører over td\'en, og hvis du klikker virker det.

Ikke crossbrowser, men giver heller ingen fejl.

Et minus: Når du rammer teksten får du to klik, hvilket kan høres hvis du har kliklyden slået til.

Jeg har lavet det på http://www.wanna-save.com

Eller har i et princip om at være crossbrowser her på siden? Hvilket jeg egentlig synes er prisværdigt.

Hilsen Lars D
Avatar billede myplacedk Nybegynder
19. april 2001 - 12:23 #1
Måske er jeg så træt at jeg bare burde gå hjem og holde weekend... Men hvad er fidusen lige i dit forslag?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
19. april 2001 - 13:45 #2
Fidusen er, at hele td\'en er \"klikbar\", som om det havde været en gif. Som det er nu, skal man ramme teksten for at linket virker.

Når man laver en fane eller en knap ved hjælp af en tabel, og td\'en gives en baggrundsfarve eller en outline, der får den til at ligne en knap, så er det mest brugervenligt at det også virker som en knap. Du ville også blive forvirret hvis du blev udsat for en OK-knap, der kun virkede hvis du ramte selve teksten.

Det handler blot om brugervenlighed, at siden virker intuitivt rigtigt. Jeg har selv ofte klikket på fanen \"Spørgsmål og svar\", og er blevet irriteret over at den ikke virkede. Blot fordi jeg ikke lige ramte teksten.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
19. april 2001 - 13:55 #3
Oh... Jeg tog for givet at hele knap-området var klik-bar... :)
Jeg klikker \"altid\" ca. i midten af en knap, så det ville jeg \"aldrig\" opdage. :)
Avatar billede moroax Nybegynder
12. september 2001 - 01:34 #4
den kan altså også løses ved at
<a href=\"link.html><td align=\'center\'> Linknavn </td></a>

Virker 100%

(er du sikker på der ikke er job til mig alligevel Lars ??... )

- jeg ER klar over at spm er gammelt, men faldte over det i dag,
bed mærke i www.wanna-save.dk - og jeg var jo oppe og hilse på dig maddag d. 10.09.01
- og jeg så også lige at job annoncen STADIG ligger der
Sååå...

* MoRoax...