Avatar billede crn Nybegynder
18. februar 2005 - 10:29 Der er 2 kommentarer

Deling af programmer under windows XP

Skal man installer alle spilllene 2 gange i forskellig biblioteker ??

Min søster har oprettet sine børn med hver sin brugerkonto på XP. Hun har lavet barn 1 som administrator mens hun installerede programmerne og derefter ændret til begrænset bruger. Det virker fint. Men de genveje som hun har kopieret over til barn 2 virker ikke.
Avatar billede azen Nybegynder
18. februar 2005 - 14:35 #1
Det er ikke nødvendigt at installere spillene 2 gange.
Genvejen peger sansynligvis på noget som Barn 2 ikke har fået adgang til - måske på noget i Barn 1's profil. Højre-klik på genvejen og vælg egenskaber - så kan du se hvor genvejen peger.
Lav en ny genvej når du er logget på som Barn 2 - det kræver bare at du ved hvor programmet/spillet ligger og at Barnt 2 har adgang dertil.
(Højreklik på skrivebord/desktop - > vælg ny/new - > vælg genvej/shortcut)
Avatar billede crn Nybegynder
28. februar 2005 - 10:15 #2
Tak for hjælpen, min søster har opgivet at børne skal have hver deres konto, hun har istedet lavet en spille konto. De enkelte spil får administrator rettigheder da flere af spillene viste sig ikke at køre med begrænset rettigheder.