Avatar billede japping Nybegynder
16. februar 2005 - 22:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem ved forsøg på installation af PHP på Apache server

Jeg har installeret Apache og det virker fint, da jeg kan se atartsiden.
Nu skal jeg så installere PHP v.4.3.9-win32, men får fejlmeddelelsen:

Sorry, the software to automatically configure the Apache httpd.conf file has not yet been written. You will have to configure Apache manualy. See the install.txt file for more details.

Nogen der har en idé om hvad der er galt ? Jeg har installeret disse programmer før og husker ikke, at jeg har haft lignende problem før.
OBS: Jeg har endnu ikke kopieret noget over i windows-mappen, hvilket jeg jo skal gøre for php's vedkommende.
Avatar billede japping Nybegynder
16. februar 2005 - 23:04 #1
Jeg kigger forbi i morgen, måske der så er kommet nogle svar.
Avatar billede pehory Nybegynder
16. februar 2005 - 23:23 #2
Jeg kan anbefale dig at installere en såkaldt wamp server. Den består af apache, php, mysql og phpmyadmin og den fungerer perfekt. Det er helt gratis og uden noget som helst spyware eller lign.
Kan hentes her: http://www.wampserver.com/en/index.php
Avatar billede japping Nybegynder
17. februar 2005 - 09:00 #3
Tak for dit input. Jeg vil kigge på det i aften og vende tilbage når jeg har prøvet det.

Min server skal tilsluttes ADSL forbindelsen der har fast IP-adresse. Har du erfaring mht. wamp's sikkerhed ved en sådan forbindelse ? Er der noget jeg bør ændre i konfigurationen for at føre det svært for hackere o.l. ?
Avatar billede 2c Nybegynder
17. februar 2005 - 10:35 #4
Ellers kan du prøve at kigge på webcafes artikel om installation af PHP. http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/
Avatar billede pehory Nybegynder
17. februar 2005 - 13:09 #5
Jeg ved ikke så meget om sikkerhed. Men wamp er jo bare en pakke der samler de forskellige ting som apache og php. Så hvis du skal lave noget med sikkerhed er det nok i apache'en.
Én ting der er meget smart at gøre er enten at deaktivere din mappe/fil visning eller have en index fil i mappen man kommer ind på via din ip.
Avatar billede japping Nybegynder
19. februar 2005 - 17:15 #6
Jeg har været inde på www.wampserver.com og kigge på deres forum. Det lader til at flere har haft problemer med virus og spy, derfor anvender jeg ikke denne wampserver.

Mht. PHP har jeg fundet opstatsproblemet og rettet. Derfor lukker jeg dette spørgsmål.