Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 00:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Chat

Klokken er nu over midnat fredag aften.

Jeg sidder og småkeder mig. Venter på et par interessante spørgsmål herinde, det kunne være værd at bruge lidt tid på.

Det ville nu være rart, om Eksperten havde en lille intern chat man kunne bruge ventetiden på. Det kunne måske også være en god anledning til at lære nogle af \"medekspertene\" lidt nærmere at kende ;)

Det kunne give et lille principielt problem mht. svar/spørgsmål/point. Enten skulle dette løses ved at der blev mulighed for at oprette spørgsmål direkte via chatten (og svare på ditto), eller skulle det ganske enkelt ikke være tilladt at søge svar herigennem.

Hvad synes i andre? :)
Avatar billede prodic Mester
24. marts 2001 - 00:30 #1
Og hvordan vil du komme til at søge i den logfil, der bliver dannet i den Chat?
Jeg spørger bare.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 00:30 #2
prodic, hvorfor skulle jeg søge i den logfil?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 00:32 #3
ooohh... du mener mht. til historik i spørgsmål/svar...

Det har du ret i... ergo er første løsning byegones ;) - Chatten skulle være rent tidsfordriv... ingen spørgsmål/svar der burde høre hjemme på Eksperten... :)

Tror heller ikke det ville være et problem... for hvem ville svare, hvis spørgsmålet ikke blev oprettet med point ;)

NanoQ
Avatar billede prodic Mester
24. marts 2001 - 00:36 #4
Folk ville ikke overholde reglen med at spørgsmål skulle stilles på selve Eksperten.dk, og det største problem er for mig at se at man ikke kan søge i blandt de spørgsmål der bliver stillet på \"chatten\".

Og jeg tror ikke, at så mange folk ville bruge det hvis det nu var der. Det samme kunne ske med et Internt Mail-system, som der lige er blevet spurgt efter.

Mange folk vil faktisk gerne være i fred.

Og dem der gerne vil chatte, kan vel gøre det på en af de officielle kanaler/steder.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 00:40 #5
Egentlig vil jeg ikke tro det vil blive et problem med spøgsmål/svar. Det er jo ikke muligt at oprette et spørgsmål med point i en chat. Derfor er der jo næppe nogen der vil svare. Folk vil tværtimod henvise spørgeren til at oprette spørgsmålet på traditionel vis.

Om folk vil bruge chatten er jo frivilligt. Det kan jo nemt laves, så det er ens eget valg om man vil være \"online\" :)

Jeg chatter lystigt på IRC... det er da også fint nok... men jeg mener der kunne være basis for et sted for \"Eksperter\" :)

NanoQ
Avatar billede prodic Mester
24. marts 2001 - 00:48 #6
Folk ville da gerne hjælpe selvom der ikke var point med i spillet. Hvis det altså var noget de kunne svare på.

Og jeg tror ikke, at en chat ville øge kvaliteten på Eksperten.dk, tværtimod faktisk ville den nok falde lidt i agtelse og det ville være en skam.

Så jeg er klart imod en chat, og ved at det har været oppe mange gange før, og er alle gange blevet \"afvist\" af de kære Admins.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 00:51 #7
Vender man det om, tror jeg egentlig også det måske kunne HØJNE seriøsiteten på Eksperten. Jeg kunne egentlig godt forestille mig, at mange af de totalt ligegyldige indlæg ville falde på chatten istedet.

Og stadig... jeg tror ikke spørgsmål/svar ville blive et reelt problem. Det er jo stadig i brugernes interesse at spørgsmål svar bevares for eftertiden.

www.fotx.net/NanoQ
Avatar billede prodic Mester
24. marts 2001 - 00:58 #8
Jeg syntes personligt, at de fordele der er ved en chat ikke opvejer de negative ting.
Det kan godt være det bare er mig, men sådan ser jeg nu engang på det.

Og med hensyn til alle de ligegyldige kommentarer, hvis en chat kunne afhjælpe dem så ville jeg være positivt stemt - for dem er jeg ved at være bare en anelse harm over.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 01:01 #9
Mht. det sidste er vi særdeles enige.

Jeg mener det kunne være værd at prøve. Det kræver intet alvorligt arbejde at f.eks. lave et lille javainterface til en IRC session ;)

NanoQ
Avatar billede prodic Mester
24. marts 2001 - 01:06 #10
Nej men hvor mange brugere tror du der ville være til sådan en chat. Jeg ved jeg ikke ville være med, og tror da ikke jeg er den eneste der har det sådan.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 01:08 #11
næææhh... det er jo det... men hvis bare der er et par stykker på af gangen, kunne det jo betegnes som en success... ;)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
24. marts 2001 - 10:25 #12
NanoQ> Det har været oppe og vende før, se evt.

http://www.eksperten.dk/spm/36826
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
25. marts 2001 - 16:47 #13
Er besvaret adskillige gange !!
Avatar billede parazite Nybegynder
25. marts 2001 - 16:54 #14
nanoq : Uhm - prøv at snakke med tdaugaard. Han har lavet en chat, og styrer jo i forvejen FOTX, så mon ikke han kan lokkes til at smide en op på det domæne/den server? Synes da også det kunne være kanon med l idt tidsfordriv om natten. :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. marts 2001 - 17:14 #15
parazite, det var jo en mulighed :)

andreas, dvs. spørgsmålet har været STILLE adskillige gange... ergo må vi gå ud fra, der er en vis interesse for en sådan chat ;)
Avatar billede parazite Nybegynder
25. marts 2001 - 17:17 #16
nanoq : Personligt er jeg imod en decideret eksperten-chat, men et sted hvor eksperter mødes og snakker er jeg klart for. Kunne være ganske hyggeligt. Dog skulle man måske lave det sådan, så der er moderatorer, der tjekker om spørgsmål diskuteres/stilles på chatten, så eksperten snydes, hvorefter der skrides ind. En anden løsning kunne være at nøjes med at åbne den kl. 23.00 - 6.00, da det jo nok er der omkring vi keder os mest! ;o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. marts 2001 - 17:25 #17
parazite, det med moderators er jeg helt enig med dig i. Det vil under alle omstændigheder jo være fint med noget til at holde lidt ro og orden :)

Jeg tror ikke begrænset åbningstid vil være en god ide.

Men kører man den et skridt videre, ville det jo være en passende \"ekstraservice\" for betalende brugere... hvis det kom dertil :)