Avatar billede denmike Nybegynder
14. februar 2005 - 20:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

valg af router

Jeg skal bruge en router til at få flere computere på internettet, og forhåbenligt for at få lidt øget sikkerhed..

Jeg er lidt lun på Linksys BEFSR41 (har den også open-source firmware?); men jeg er meget i tvivl om den vil give problemer når jeg bruger programmer som Messenger, ICQ, Yahoo IM, Skype, FTP, P2P etc. Er der et maksimum for antallet af porte man kan åbne gennem NAT'en?

Er også interesseret i evt anbefalinger af andre mærker

//michael
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. februar 2005 - 20:25 #1
Jeg er vild med min lille Linksys WRT54G, Jeg køre en opensource firmware (sveasoft)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. februar 2005 - 20:27 #2
Se desuden denne lille streng: http://eksperten.dk/spm/590775
Avatar billede denmike Nybegynder
15. februar 2005 - 09:41 #3
Er det muligt at slå wireless til og fra, eller er det altid tændt?
Hvor mange porte kan man åbne - ubegrænset?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2005 - 12:30 #4
Wireless er altid tændt. Men kan beskyttes med et MAC filter (eventuelt et tomt mac filter)

Så vidt jeg ved er der ikke begrænsning på antallet af porte.
Avatar billede denmike Nybegynder
16. februar 2005 - 10:53 #5
Nå; har gjort som alle andre og bestilt en WRT54G. Det ser nu ud som om man godt kan slå det trådløse fra når man ikke har brug for det. Siden du har skrevet en kommentar og ikke et svar går jeg ud fra, at du ikke vil have nogle point?