Avatar billede kasperstorm Nybegynder
11. februar 2005 - 10:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

j2ee og openamf

Jeg har kigget på flash remoting, og er i derfor interesseret i at få opsat en j2ee server med openamf, som alternativ til coldfusion og JRUN, men har ingen ide om hvordan!!! Er der nogen der ved hvordan man gør det, eller har et link til en tutorial eller lignende??
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. februar 2005 - 16:04 #1
det er ikke mange informationer man kan finde om det men det lyder til at være et alternativ til flex... altså dynamisk flash som kan blive genereret på serversiden afhængig af forskellige ting og nemt tale tilbage til serveren.

deres produkt kan sikkert være udemærket men umiddelbart lyder det ikke særligt modent... deres hjemmeside er f.eks et billede og en mailinglist signup der siger thank you til alt som man taster ind... ikke særligt professionelt.
sourceforge projektet har ikke været updated siden oktober og der ser ikke ud til at være noget stort community der submitter bugs osv..

Et større open-source alternativ som har fået en del omtale på det sidste er laszlo
som har omfattende dokumentation og ser mere modent ud.
http://www.laszlosystems.com/

men jeg kender ikke openamf nok til at kunne sige om de løser helt det samme problem.
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
11. februar 2005 - 17:17 #2
Openamf er et alternativ til flash remoting components udviklet af macromedia. Flash remoting components gør at man kan integrere flash med bl.a. java, php .net og lign. Hvorfor jeg vælger at forsøge en opsætning der hedder j2ee/openamf er fordi det er et gratis alternativ til flash remoting component løsningen.
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
23. maj 2005 - 15:31 #3
Jeg har fundet ud af det... skriv hvis du vil finde ud af hvordan!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. maj 2005 - 15:56 #4
ja hvis det ikke er for meget besvær så er det altid rart at have det stående hvis nogen skulle være interesseret i at gøre det samme og søger efter det her eller på google ;) men for min skyld så betyder det ikke noget.
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
24. maj 2005 - 10:23 #5
Jeg vil gerne skrive et par ord om det, men det bliver på et senere tidspunkt. Det er relativt kompliceret, og tid har jeg ikke meget af lige nu ;)