Avatar billede madseman Nybegynder
11. februar 2005 - 00:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne toolbar og scrollbar i html vindue

Hvordan bestemmer jeg størrelsen af vinduet, et bestemt sted på skærmen og tillige fjerner scrollbar og toolbar?
Ikke et popup vindue men bare en alm htmlside.
Avatar billede madseman Nybegynder
11. februar 2005 - 01:19 #1
<body scroll="no" toolbar="no">
<script language="javascript">
window.moveTo(400,200);
window.resizeTo(300,300);
</script>

Hvorfor fjerne dette ikke toolbar'en??
Alt andet virker
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2005 - 19:56 #2
<ole>

Nu er det så heldigt, at browser leverandørerne - og de, der vedligeholder script-standarderne - tænker på de brugere, der skal anvende deres produkter.
De har derfor også forudset, hvordan 'kreative' kodere ville kunne finde på at forpeste livet på WWW - så derfor er mulighederne for at manipulere browserens features udelukket ... og tusind tak for det  ;o)

Du kan kun fjerne toolbaren i et popup-vindue, åbnet med JavaScript.

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2005 - 19:57 #3
PS: scroll="no" er i øvrigt en proprietær IE-attribut, som andre browsere ikke forstår ... og så var det et svar  :)
Avatar billede madseman Nybegynder
12. februar 2005 - 23:44 #4
Okay, jeg skulle nu have brugt det "internt" til en netradio player som jeg ville have til at starte op sådan.
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2005 - 00:13 #5
Så er det helt klart en HTA (HyperText Application), du har brug for. Det er en specialinstans af IE, som kan forklædes fuldstændig som et alm. Win-program - selvom den er skrevet i ren HTML:
  http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/hta/hta_node_entry.asp
Avatar billede madseman Nybegynder
13. februar 2005 - 00:15 #6
Okey... lyder spændende. Synes ikke jeg kan finde der hvor jeg kan downloade programmet...+
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2005 - 01:05 #7
Du skal ikke downloade noget program, men læse, hvordan du skriver en .hta-fil