Avatar billede vasquez Nybegynder
10. februar 2005 - 16:40 Der er 6 kommentarer

Netværk vil ikke starte

Når jeg forsøger at få adgang til en anden maskine på netværket bliver jeg mødt med følgende besked

"\\<Computerens navn> er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at ruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse.

Netværket findes ikke eller er ikke startet.

Klik på hjælp for at få yderligere oplysninger"

Jeg er logget ind som administrator på maskinen.
Der er ingen andre maskine der kan komme i kontakt med pågældende maskine.
Der sker ikke noget ved at trykke på hjælp.

Problemet er relateret til at jeg for at løse et andet problem blev nødt til at køre programmet "WinsockxpFix.exe". Efter at have kørt dette opstod problemet med netværket. Der henvises i det hele til: http://www.eksperten.dk/spm/584286
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2005 - 19:03 #1
Prøv at disable firewall
Avatar billede vasquez Nybegynder
12. februar 2005 - 23:04 #2
Jeg har ikke nogen af slagsen. Den der er indbyget i Windows XP er endvidere slet ikke startet.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2005 - 08:14 #3
Kører du med DHCP ??
Er computerne i samme arbejdsgruppe ??
Avatar billede vasquez Nybegynder
14. februar 2005 - 20:19 #4
Computerne er i samme arbejdsgruppe.

Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes at "køre med DHCP" der er bare installeret Windows XP på begge maskiner, og der er ikke "pillet" ydderligere ved netværket end hvad det var instillet til fra starten.

Netværket er iøvrigt tilsluttet et cabelmodem. Begge maskiner kan gennem dette komme på Internettet.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2005 - 21:07 #5
Ja nu er det mig der ikke rigtigt er med, du skriver "Begge maskiner kan gennem dette komme på Internettet" har du en router mellem dit modem  og dine computere ??
DHCP = det samme som automatisk tildelt adresse. Har dine computere fået tildelt en adresse ?? skriv ipconfig i konsollen og se om det er tilfældet
Avatar billede vasquez Nybegynder
14. februar 2005 - 23:29 #6
Ok den var vist ikke helt så klar som den kunne være.

Computerne er sluttet til en hub. Hubben er udover at være forbundet til maskinerne forbundet til et modem.

Jeg har automatisk tildeling af IP-adresser.