Avatar billede antidote Nybegynder
10. februar 2005 - 15:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med mus

Jeg har i den seneste tid oplevet et underligt problem i forbindelse af brug af min trådløse Logitech mus på min bærbare computer.
Det mærkelige er at computeren konstant reagerer som om højre museknap bliver trykket ned. Har undersøgt selve musen og der er ikke umiddelbart noget fysisk der aktiverer knappen. Desuden har jeg skiftet batterier, men dette løser heller ikke problemet.

Når musen, der er tilslutet via en trådløs sender, tilsluttet via usb, tages fra computeren virker det hele fint igen.

Nogen der ved hvad der kan være problemet - det skal siges at det tidligere har fungeret upåklageligt og der er ikke ændret på drivere eller andet i den retning.

/A
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 15:24 #1
Gætter på, at det er noget mekanisk inde i musen. Der sidder nogle meget små microswitches ud for hver knap, så det er nok den der sidder under højre museknap der har problemer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 15:26 #2
På undersiden af selve knappen, er der som regel en lille bøjle, som aktiverer microswitchen, det kan også være denne, som har fået et "tryk".
Du kan skille den af, og se hvad der er problemet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 15:27 #3
Jeg har selv haft en der gjorde det samme, og lidt Plastic Padding og en fil, så var den som ny.
Avatar billede antidote Nybegynder
10. februar 2005 - 15:28 #4
Det synes jeg, at jeg har gjort, men det kan godt være, at jeg skal gøre et forsøg mere!
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 15:40 #5
Når du trykker med fingeren på switchen, så skal den sige et meget lille klik.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 10:41 #6
Er du kommet videre ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 12:54 #7
Eller ?
Avatar billede antidote Nybegynder
30. januar 2006 - 16:45 #8
svar