Avatar billede jolo Nybegynder
10. februar 2005 - 08:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

usb controller

Hej

jeg spørger nok dumt men her kommer det. Jeg har 2 USB porten i min computer, men de virker ikke - inde i enhedshåndtering er der heller ikke noget der hedder usbcontroller - er dette noget man kan slå til og fra eller er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak
Avatar billede hmann Nybegynder
10. februar 2005 - 08:29 #1
har du tjekket i din BIOS?

under opstart af computeren (før windows begynder at loade) kan du sikkert trykke delete eller en F-tast (det står for det meste på skærmen hvad du skal trykke)

Så kommer du ind i en menu - hvor du under nogle ChipSet settings kan disable/enable dine USB-porte.

Måske står de til disabled og skal ændres til enabled!
Avatar billede jolo Nybegynder
10. februar 2005 - 08:43 #2
ok, nu er jeg så inde at kigge og der er ikke lige noget der hedder USB.....hedder det noget andet derinde?
Avatar billede hmann Nybegynder
10. februar 2005 - 08:47 #3
der er helt sikkert noget der hedder USB et eller andet sted derinde!
det er nok forskelligt fra bios til bios hvor det er.
hvilke undermenuer har du kigget under?
grunden til at jeg tror de er disabled derinde, er at du skrev du slet ikke kunne se dem i windows under enhedshåndtering - hvis de bar havde manglet drivere eller der var et andet problem ville du stadig kunne se dem der.. hvis de er slået fra i bios er USB-portene helt "koblet fra" og windows vil ikke kunne se dem..
men prøv at kig dig lidt omkring derinde og se om der ikke skulle gemme sig nogle USB-settings et sted..

Men vær påpasselig med at ændre andet derinde, da det kan have stor indflydelse på dit system hvis du ikke ved hvad du gør :-)
Avatar billede jolo Nybegynder
10. februar 2005 - 08:47 #4
ok, det var under et andet menupunkt...mange tak for hjælpen
Avatar billede hmann Nybegynder
10. februar 2005 - 08:49 #5
tjek lige at du nu kan se dem i windows inden du accepterer svaret - og for at de skal virke skal du sikkert have installeret drivere til portene. De ligger givet vis på den cd som fulgte med dit motherboard..