Avatar billede flim Nybegynder
07. februar 2005 - 11:51 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Flere domæner et sted

Hej eksperter...

Jeg har tidligere forsøgt at sætte et domæne op på min egen pc (vha IIS - skulle bare virke).

Men hvordan sætter jeg flere domæner op på samme pc/server?

Har I nogle gode programmer/vejledninger osv osv som jeg kan se lidt på.

Jeg har simpelthen 3 domæner som jeg gerne vil hoste på samme maskine. HVordan gøres det?

På forhånd tak
Avatar billede pheen Nybegynder
07. februar 2005 - 12:32 #1
Højre klik på et af domænerne i IIS og tryk proporties.
på første faneblad(Web site) tryk advanced.
Derinde trykker du Add, og udfylder først med serverens IP, så self. port 80, og slut domænet du skal hoste ex. www.ellernoget.com.

Lav evt en ekstra som hedder *.ellernoget.com
Avatar billede pheen Nybegynder
07. februar 2005 - 12:41 #2
Det kræver selvfølgelig at du har oprettet de 2-3 domæner til at starte med..
Avatar billede flim Nybegynder
07. februar 2005 - 12:45 #3
De er oprettet hos gratisdns, så det er vel noget med at smide sin a-record videre til serverens ip ikk'?
Avatar billede pheen Nybegynder
07. februar 2005 - 14:59 #4
Ja lige præcis.
Derinde bør du også lave et par eller tre
*.ellernoget.com
www.ellernoget.com
ellernoget.com
Det betyder nok ikke så meget men havde lidt problemer med nogen browsere som ikke helt magtede opgaven.
og husk nu og bruge den rigtige IP og sætte en evt. router op til at sende det videre...