Avatar billede spidr Nybegynder
05. februar 2005 - 22:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hoste selv

Kan det overhovedet lade sig gøre at hoste en side med det load jeg skriver nedenfor, og hvad for hardware forbindelse skal man så have?

Hits (ikke unikke): 350 000 om dagen
Overførsel: 20 000 000 KB om dagen
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2005 - 22:10 #1
Hvis vi regner med en lidt skæv fordeling på dagen så:

350000 hits/dag = 500-1000 hits/minut

20 GB/dag = 10 Mbit

En hurtig server og en virkelig hurtig linie.
Avatar billede spidr Nybegynder
05. februar 2005 - 22:34 #2
hmm kan en 10mbit virkelig klare det?

jeg har naesten dobbelt så mange kl 22, som kl 6 om natten, så fordelingen er lidt skave.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2005 - 22:50 #3
10 Mbit = teoretisk 3.6 GB/timen
Avatar billede spidr Nybegynder
05. februar 2005 - 23:26 #4
så 10mb hver vej ville faktisk kunne klare sitet?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2005 - 23:29 #5
Tror jeg.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
07. februar 2005 - 15:13 #6
10mbit er ikke meget, jeg ville satse højere hvis ikke ventetiden skal være for længe, specielt i peak-tiden.

med så mange hits ville jeg som minimum gå efter 100mbit

og ellers til dit spørgsmål så en hurtig stabil server. Jeg har selv lejet mig en server til vores projekter, og jeg kunne mærke forskellen fra at gå fra 100mbit til 1gbit internet. Så det er da ikke helt usandsynligt det vil have betydning for dig os.

PS vi har ikke det der ligner så mange besøgende som dig...
Avatar billede spidr Nybegynder
07. februar 2005 - 15:55 #7
hva koster en sådan forbindelse? og kan dne overhovedet købes for penge :P
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2005 - 20:55 #8
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad en 1 Gbit internet forbindelse koster.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. august 2006 - 12:09 #9
ofte er en 1gbits linie i sig selv ikke så dyr... det er mere trafikken der er dyr. De fleste hosting centre tager omkring 1500 kr for ca. 30 gb trafik.

Det er svært at få ret meget mere end 512 i upload hos de fleste internet udbyderre, så skal man have SHDSL, hvor man kan have 2304 kbps i upload, der kan man dog med fordel få en fastpris på ens trafik
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. august 2006 - 12:11 #10
Hvis du vil vide mere kan du søge på Pro@ccess på tdc side, der er både mulighed for kobber (maks 12 mbit) og fiber (max 1 gbit)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. august 2006 - 12:12 #11
ofte vil det dog være billigere i et hostingcenter eller hos et webhost der tilbyder serverleje