Avatar billede farmer76 Nybegynder
05. februar 2005 - 14:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

jeg er forbundet til accesspoint, men kan ikke komme på nettet

nybegynder har brug for hjælp!!
har en computer med win98, hvor jeg har installeret et linksys usb trådløst netkort.
den får forbindelse til accesspointet, men der står så at der ikke er nogen internetforbindelse.
accesspointet er forbundet til en switch sammen med en computer der kører winxp (så den er på nettet med kabel)
skal comp. med win98 have en bestemt ip adresse, den står i øjeblikket til at finde den automatisk ?
nogen der vil prøve at hjælpe ?
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2005 - 15:54 #1
Er der andre som er forbundet med det AccessPoint ?

Er der konfigureret ?
Avatar billede farmer76 Nybegynder
05. februar 2005 - 16:06 #2
nej der kun 1 trådløs computer (win98)
der var en cd hvor jeg kørte setup fra, hvis det er det du hentyder til ?
der står i manualen at man kan indstille yderligere via nettet, ved at indtaste
ip adressen fra accesspointet, men jeg kan ikke komme ind på siden ?
hvis jeg kører setup nu ser det sådan ud
firmvare version 1.08
ip adresse xxx.xxx.x.xxx
Mac adress xx-xx-xx-xx-xx-xx
SSID linksys
Channel 12
WEP (Security) enabled
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2005 - 16:33 #3
Det er sikkert fordi at AccessPointet ikke har den rigtige IP adresse.

Du skal give AccessPointet en IP der ligger i samme range som din router !
Avatar billede farmer76 Nybegynder
05. februar 2005 - 16:41 #4
jeg har bare en 5ports switch, hvor accesspointet og computeren med win-xp er plugget ind i og derfra videre til adsl modemet (ericsson hm220dp)
SKAL jeg have en router ?....når man har 2 IP adresser til rådighed
måske dumt spørgsmål, men jeg er helt grøn på det her område
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2005 - 17:05 #5
Jeg må indrømme jeg har ikke set løsninger uden router !
Avatar billede -jagd- Nybegynder
08. februar 2005 - 09:35 #6
Routeren sørger for tildeling af IP adresser til de tilkoblede enheder, og du SKAL bruge en router for at få dit trådløse til at virke.

Dit Accesspoint finder som regel selv IP adressen, og du må IKKE røre ved MAC adr.

Prøv at nulstille dit Accesspoint....det kan nogen gange få det til at spille igen.
Avatar billede farmer76 Nybegynder
08. februar 2005 - 20:18 #7
ok, I hører fra mig
Avatar billede farmer76 Nybegynder
14. juni 2005 - 12:11 #8
ups, havde helt glemt den her tråd
købte en router og så kørte det jo bare
vil i smide et svar så jeg kan give jer point for hjælpen.
Avatar billede farmer76 Nybegynder
31. juli 2005 - 12:59 #9
ok, så svarer jeg selv