Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 1999 - 14:29 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Nem login

Jeg søger efter et script/løsning der kan gøre livet nemere for mine bruger.
For at få adgang til nogle af siderne på mit site, afkræves der brugernavn og PW. Det sker ved det popper et vindue op, hvilket ikke er så fiks. Jeg vil derfor lade folk udfylde to felter på en HTML-side, der efterfølgende selv udfylder popup vinduet og linker automatisk videre til de "hemmelige" sider. Domænenet ligger hos WOL og hedder www.kif-atletik.dk
Avatar billede thomas_j Nybegynder
22. oktober 1999 - 14:32 #1
Hvilken slags server ligger det på?
Avatar billede hirtshals Nybegynder
22. oktober 1999 - 14:38 #2
http://hjem.get2net.dk/hirtshals

Hvis du kan bruge JAVA

Har jeg en Password JAVAapplet liggende
til fri Download, den ligger under
Java Applets - Others

Avatar billede hirtshals Nybegynder
22. oktober 1999 - 14:42 #3
Den virker ved at du på din server i samme bibliotek har en lille txt fil, hvori du skriver dine brugere, appletten går ned og checker om login / password findes i txt filen,
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. oktober 1999 - 20:31 #4
prøv med
<FORM NAME="login">
navn:<INPUT TYPE="TEXT" NAME="navn">
kode:<INPUT TYPE="TEXT" NAME="kode">
<INPUT TYPE="Button"
OnClick="document.location.href=document.login.navn.value+'-'+document.login.kode.value+'.html'"
VALUE="Log in">
</FORM>

så kalder du htmlfilen for navn-kode.html

Avatar billede xsms Nybegynder
22. oktober 1999 - 21:17 #5
Skal det være cgi eller java?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. oktober 1999 - 22:03 #6
xsms snakker du om Java eller javascript?
Avatar billede xsms Nybegynder
22. oktober 1999 - 22:07 #7
Javascript
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. oktober 1999 - 22:09 #8
ok så sig javascript i stedet...

det jeg har lavet er jo netop et javascript som gør at man kan have forskellige filer som brugerne "logger" sig ind på
Avatar billede xsms Nybegynder
22. oktober 1999 - 22:12 #9
Efter hvad jeg kan se står der JAVAapple
og det er noget andet selvom Java apple er mere sikkert at bruge en javascript men cgi er bedre!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. oktober 1999 - 22:16 #10
ja, hirtshals sagde java applet, men generelt er appletter noget lort, og desuden kan man bare hente den txt fil som koden står i...
Avatar billede xsms Nybegynder
22. oktober 1999 - 22:20 #11
ikke hvis den er chmodet korekt vel?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. oktober 1999 - 22:27 #12
hør her: en javaaplet kører på klienten, derfor skal den downloade tekstfilen og læse i den om dit password er ok, for derefter at gå ind på en URL som apletten også kender.. kan du se hvor usikkert det er?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 1999 - 13:21 #13
Har jeg ikke ret, hvis jeg mener et javascript er mere sikkert end en javaapple? Jeg har ikke adgang til cgi, hvilket selvfølgelig ville være at foretrække.

Domænet ligger hos WOL, og skulle være en WinNT server
Avatar billede Slettet bruger
01. november 1999 - 09:39 #14
cyberesben

Jeg kan ikke få dit forslag til at virke. Kunne jeg få dig til skære det ud i pap?

På forhånd tak
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. november 1999 - 16:31 #15
hvor sidder du fast?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 1999 - 22:39 #16
Kunne jeg ikke få dig til at skrive præcis hvor navnet på den fil jeg vil sende videre til står? Er det muligt at skrive en sti som f.eks. ../internt eller skal det være http://www.domæn.dk/fil.html?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. november 1999 - 23:01 #17
du skal bare have en fil i samme mappe som den fil med password scriptet. den fil skal hedder Brugernavn-Password.html
Avatar billede roadkill Nybegynder
25. juli 2000 - 14:48 #18
Avatar billede jern Nybegynder
14. april 2001 - 20:23 #19
Hvor svært kan det være?