Avatar billede mema Nybegynder
03. februar 2005 - 11:18 Der er 1 løsning

Automatisk insættelse af dags-dato i tekst-format i en FP-form

Jeg har en FrontPage(2000) formular og en Access(2002) database hvor indtastningerne i formularen bliver registreret. I formularen har jeg bl.a. en tekstboks hvor brugere indtaster dags-dato vha. en calender.

Da jeg vha. FrontPages database resultater-Wizard trækker nogle forespørgsler og viser dem på web, blev jeg nødt til at definere dato-feltet som "text" i følgende format: \'yyyy-mm-dd\'. Alt andet end tekst-format virkede ikke og nu kræver det ændringer på masse SQL-sætninger og det vil jeg undgå.

Indtil nu har jeg brugt en calender for at gøre det, men nu vil min chef at datoen i samme format - EKSEMPELVIS: 2005-02-15 bliver indsat automatisk, når brugeren åbner formularen i browseren - og ikke noget calender og mus-vælg (der er masse registreringer hver dag og det sparer tid, hvis datoen bliver indsat automatisk). Kan der nogen hjælpe mig?
Avatar billede mema Nybegynder
03. februar 2005 - 16:37 #1
Jeg trækker spørgsmålet tilbage.