Avatar billede zyxep Nybegynder
03. februar 2005 - 09:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

local virker online ik

hey.

jeg formaterede min computer i søndags
og der installerede jeg apache 2 på den.

jeg har hele tiden haft port 80 åben i min router, men min apache virker ikke online jeg ved ikke hvad der sker.

jeg har sat den til port 80 men den virker kun localt.

hvad kan jeg gøre

har zonealarm pro som firewall og der er apache added i for ikke at blorkere.

det er en windows xp med sp2 på.

HELP
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. februar 2005 - 10:17 #1
Check at Windows firewall ikke er aktiv. Det gør du i kontrolpanet, windows firewall.
Check at computeren har den samme ipaddresse som før, da routeren jo sender http trafik til en bestemt ipaddresse på lan'et.
Avatar billede zyxep Nybegynder
03. februar 2005 - 10:35 #2
jeg har tjekket ip'et det er det samme

windows firewall skulle meget gerne være slået fra.

kan først tjekke det når jeg kommer hjem fra skole. desværre
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. februar 2005 - 10:49 #3
Evt kan du som test prøve at slå alt firewall fra, da du jo er beskyttet af nat'ningen i din router.
Avatar billede zyxep Nybegynder
03. februar 2005 - 10:51 #4
yea vil jeg prøve når jeg kommer hjem..

hvad så hvis det ikke virker?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. februar 2005 - 10:58 #5
Så er vi ovre i noget Apache, som jeg ikke har det store kendskab til. En ting du skal huske er at du ikke må teste den udvendige addrese mens du er på det samme lan som den server du skal tilgå.
Det er tit at det ser ud til at det ikke virker, men prøver man fra en anden forbindelse, så virker det.
Jeg har set det mange gange før, men har ikke en teknisk forklaring på det, bortset fra at routeren bliver forvirret når der kommer en foreapørgsel på den udvendige addresse, der så skal routes tilbage til lan (apache-serveren), og svaret skal tilbage til routeren og igen tilbage til lan'et(pc'en).

Så få en kammerat til at teste forbindelsen for dig, når du har taget firewall'en fra.
Avatar billede zyxep Nybegynder
03. februar 2005 - 16:23 #6
nu har jeg slået alt firewall fra i min computer..

lukket zonealarm pro og stoppet windows firewall..

intet :(
Avatar billede zyxep Nybegynder
22. august 2005 - 13:50 #7
lukker