Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. februar 2005 - 19:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oppetid på Apache (webserver)

Jeg vil gerne have et script der kan vise hvor lang tid min Apache2 server har været tændt, da serveren er indstalleret på egen pc, skal den ikke tjekke pcens oppetid, men Apache's.
Heller ikke hvor lang tid den har eksisteret, men hvor lang tid den har været startet.

ER der et script til det?
Gerne i PHP...
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
02. februar 2005 - 20:14 #1
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. februar 2005 - 20:19 #2
HVad skal jeg udfylde de steder der. net statistics workstation, Statistics since og Bytes ??
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
02. februar 2005 - 20:22 #3
Nu har jeg ikke selv testet, eller lavet scriptet, men jeg går ud fra at det er et paramentre til nogle af dissek kommandoer:

http://se.php.net/exec
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
02. februar 2005 - 20:22 #4
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. februar 2005 - 20:25 #5
KAn ikke rigtig se, men jeg har intet rettet i den endnu, men den siger sådan her:

1 months, 3 days, 19 hours, 24 minutes, 20 seconds

Det kan ikke passe da jeg kun har haft serveren i under en uge...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. februar 2005 - 20:27 #6
HVis jeg fjerner disse, skriver den det samme, så der må fejl i dem

    $stats = shell_exec('net statistics workstation');
    $beginPos = strpos($stats, 'Statistics since ') + 17;
    $endPos = strpos($stats, 'Bytes');
    $stats = substr($stats, $beginPos, $endPos - $beginPos);

HVad skal jeg skrive inden i de der ''
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. februar 2005 - 21:07 #7
Nogen forslag, eller evt. andre scripts?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. februar 2005 - 21:51 #8
Jeg har søgt på diverse måder her på eksperten om hvordan man kan løse det...
Alle måler hvor lang tid pc har været tændt, nogen ialt, nogen efter genstart og sådan noget... Jeg kan desværre ikke bruge noget af det.. og da ingen andre har kunne få det rigtige som de også har søgt på, så kan man nok ikke.. Stopper her..
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
11. februar 2005 - 11:41 #9
det er vel heller ikke så interessant, da man oftest skal genstarte apache for at eksekvere ændringer i httpd.conf