Avatar billede bjarnehansen Seniormester
02. februar 2005 - 15:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal der bruges til at lave et webhotel

Hej
jeg lidt grøn på dette område, så jeg prøver denne vej-
jeg er ved at undersøge hvad skal bruges af software til at lave et webhotel som kan køre webserver med asp og php samt mailserver  med udbegrænset antal mailkonti og op til 5 hjemmesider der må godt være god plads omkring 500 mb, da der på nogle af hjemmesiderne ligger mange fotos
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2005 - 15:42 #1
Du skal bruge en computer med plads til det hele samt noget software. Både ASP og PHP er skidt, da de hører til hver sit operativ system. Det kan dog bringes til at kører på samme

ASP hører sammen med IIS der jo er et windowsprodukt
PHP hører sammen med Apache der eret linux produkt der kan kører på windows. Hvis du vil tilbøde begge, så vil jeg anbefale to maskiner, en med Windows og IIS og en med linux og apache
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2005 - 15:48 #2
IIS med ASP og Apache med PHP på samme maskine men med forskellig port

IIS med både ASP og PHP

bør være mulige
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2005 - 16:11 #3
arne_v>jeg er sikker på du har ret, men kører det ordentligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2005 - 16:14 #4
Windows-Apache-PHP mener jeg fungerer OK

Jeg har måske ikke helt så meget fidus til Windows-IIS-PHP
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
02. februar 2005 - 16:51 #5
grunden til at jeg vil have asp og php sammen er fordi jeg har et cma system der bruger begge ellers er det findt kun med den ene hvis man nu laver det på to maskiner som bufferzone foreslår hvordan kan hjemmesiden så se begge system det nemeste vil nok være at lave det på to maskiner hvilket software skal der så bruges er der et sted man kan hente oplysninger om opsætningen af webserver og mailserver?
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
02. februar 2005 - 16:51 #6
ups cms system