Avatar billede tz Nybegynder
02. februar 2005 - 12:24 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Hvid kant omkring gif fil

www.chridan.dk er der en hvid kant omkring logo.  jeg har tidligere fjernet sådan nogle, men glemt hvordan jeg gør - er der en der kan hjælpe ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2005 - 12:28 #1
Du har gemt billedet som transparant gif.

Det du skal gøre når du gemmer det er at sætte en bundfarve på. Denne bundfarve skal være den farve som billedet skal sidde oven på. Bundfarven sættes på den dialogbox hvor du gennem som gif (gif indstillingerne) og den står standard som hvid
Avatar billede jamiros Novice
02. februar 2005 - 12:29 #2
Når du gemmer til web skal du vælge den blå baggrundsfarve som bundfarve :-)
Avatar billede tz Nybegynder
02. februar 2005 - 12:34 #3
kan jeg bruge pipetten til at fange farven med udenfor photoshop ?
Avatar billede tz Nybegynder
02. februar 2005 - 12:48 #4
Jeg har ikke koden til den blå farve - hvordankan jeg finde den ?
Avatar billede tz Nybegynder
02. februar 2005 - 12:57 #5
Nu har jeg fundet den blå farve, og lagt baggrundsfarve på - men der er stadig lidt hvidt.  Hvordan fjerner jeg det ?
Avatar billede jamiros Novice
02. februar 2005 - 13:02 #6
Du skal bruge originalfilen og ikke lave tricket på den du har brugt på nettet...den har jo allerede en hvid kant.
Avatar billede tz Nybegynder
02. februar 2005 - 13:12 #7
Ja, det hjalp, men der er stadig en smule
Avatar billede jamiros Novice
02. februar 2005 - 13:17 #8
Det sidste har ikke noget med weboptimeringen at gøre.
Logoet er formentlig ikke lavet i vector og ellers er det ikke fritlagt ordentligt.
Avatar billede hcma Novice
02. februar 2005 - 13:17 #9
Avatar billede jamiros Novice
02. februar 2005 - 13:19 #10
...det kan selvfølgelig også være du ikke har forstået svaret helt.
Du skal ikke bare fylde baggrundsfarven i rundt om logoet! Men benytte dig af "Gem til Web" -funktionen.
Avatar billede tz Nybegynder
02. februar 2005 - 13:21 #11
jeg bruger gem til web...
Avatar billede tz Nybegynder
02. februar 2005 - 13:22 #12
jeg synes jeg kan huske noget med at man skel beskære billedet med 1 pixel - jeg kan bare ikke huske hvordan det gøres
Avatar billede eksplayer Nybegynder
02. februar 2005 - 13:24 #13
Prøv evt. at læse her: http://www.html.dk/artikler/00029/

Måske var det bedre at gemme logoet som et png - virker også som transparant. Og ofte bedre end gif.
Avatar billede eksplayer Nybegynder
02. februar 2005 - 13:26 #14
beskære billedet med 1 pixel: Lav en selektion omkring billedet > Select > Modify > Contract...
Avatar billede bill20 Nybegynder
02. februar 2005 - 15:36 #15
jeg gemmer altid som alm. gif fil med gennemsigtig baggrund. (det virker hver gang)
http://users.cybercity.dk/~bdc5392/587212.html

Mvh.
*Bill
Avatar billede hepou Nybegynder
04. februar 2005 - 00:43 #16
prøv lige at lave en border="0" på dit billede i html. Det pleje at virke.

:)
Avatar billede hepou Nybegynder
04. februar 2005 - 00:47 #17
ups... Havde ikke lige set på siden først. men du har jo tydeligvis fundet en løsning så beklager min indblanden. (så jeg har heller ikke set hvordan din hvide kant så ud, men hvis den passer med billedestørrelsen (firkantet) plejer det ind imellem at hjælpe med at fjerne border).

Nyt forslag: få lukket spg ;)

God weekend til alle :D