Avatar billede herlufsen Nybegynder
01. februar 2005 - 21:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Navne på slots på bundkort

Hejsa...

Jeg er en dør til at huske, hvad de forskellige slots hedder.

Den, med 1 lang-1 kort - er det ISA?
1 kort-1 lang-1 kort er det PCI?
Og hvad med den med 2 korte?

Kan det passe, at jeg kun har den øverste slags i min ca 1½ år gamle pc?

Med venlig hilsen
Kristian
Avatar billede herlufsen Nybegynder
01. februar 2005 - 22:23 #2
Tak. OK - så er det, jeg har PCI-slots... Men jeg blev sq mere forvirret. For jeg har kig på et internt fax/modem pci-kort... Men på billedet af den kan man se, at det, der skal puttes i slottet er delt op i tre...?!?!? Hvad pokker er så det for noget?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. februar 2005 - 12:28 #3
Hmmm... jeg har også et par PCI ting (Netkort) som kræver den version med "delt op i tre". Hvis de ploppes i en "delt i to" så virker det ikke.

Jeg kunne ikke finde et billed af den version med "delt op i tre".

Den (gamle?) IBM som jeg har på labbordet pt. er med begge typer.
En anden Compaq kværn her i hytten har kun fire "delt i to" PCI versionen (samt AGP slot)...

Jeg ved faktisk ikke helt hvad det betyder; noget med adresseområdet eller Plug&Play options ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. februar 2005 - 21:55 #4
Hmmm... Er du blevet klogerer siden ?
Avatar billede herlufsen Nybegynder
18. januar 2006 - 18:10 #5
spm er lukket