Avatar billede m_bold Praktikant
28. januar 2005 - 23:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

drop down aktivering ved ENTER

Jeg har lavet en drop down boks som gerne skal submittes med et tryk direkte på ENTER, og ikke bare ved at klikke på 'søg' med musen. Hvordan gør jeg?

          <form action="lejemal.php" name="kvm" method="post">
                      <select name="kvmStr">
                        <option>V&aelig;lg størrelse</option>
                        <option value="Alle">Alle</option>
                        <option value="0-100">0-100</option>
                        <option value="100-200">100-200</option>
                        <option value="200-300">200-300</option>
                        <option value="300+">300+</option>
                        </select>
                  <input name="submit" type=submit value="Søg">
                </form>
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2005 - 06:08 #1
<ole>

<select name="kvmStr" onchange="if(this.selectedIndex>0)this.form.submit()">

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2005 - 06:15 #2
Oooops ... jeg svarede på noget andet. Skriv dette i din head:

<script type="text/JavaScript">
function checkKey(e) {
  e = (window.event)? window.event : e;
  if (e.keyCode==13 && document.kvm.kvmStr.selectedIndex>0) document.kvm.submit();
}
document.onkeydown = checkKey;
</script>

- så submitter du kun, hvis noget er valgt i select'en
Avatar billede m_bold Praktikant
29. januar 2005 - 08:14 #3
ok, det har jeg gjort nu, men der sker stadig ikke noget, når jeg trykker på ENTER.
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2005 - 19:39 #4
Det er fordi, du kalder din submit-knap for 'submit'. Det er et reserveret ord i JavaScript, så prøv at kalde den noget andet ... 'mySubmit', f.eks.
Avatar billede m_bold Praktikant
29. januar 2005 - 20:13 #5
Yes så virker det. Tak for det... :-)