Avatar billede xpo Nybegynder
27. januar 2005 - 20:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

16:9, 100 hz, digital billed

Ved ikke om det en et skud i tågen, men I ved så meget her;)

Jeg har lige lidt spørgsmål:

Er det ikke fremtiden med 16:9 udsendelser fra Tv-kanalerne, hvis ja er det så det man kalder digitale 100 hz signaler? Det er vel noget der kommer på programmet efter at DR rykker i den "nye" tv-byen?

Det jeg rent faktisk spørger efter er bare lidt forklaring på alt det forskellige (Emne).

VH

XPO
Avatar billede kasper.h Nybegynder
27. januar 2005 - 20:26 #1
100hz betyder bare, at frekvensen på billedet er dobbelt så høj som "almindelige" 50hz tv. Det har intet med udbyderen at gøre. Det betyder bare (i nogle tilfælde) et mere roligt billede.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2005 - 21:10 #2
Digitale udsendelser: http://www.nokia.dk/digitaltv/about

16:9 Er et bredere format af tv-billedet, som er 16 enheder bred og ni enheder høj. Det kaldes også wide-screen eller bred-format. 16:9-formatet er fremtidens format, som vil blive brugt ved digitalt tv.

100 Hz vil altid give et mere roligt billede da opdateringshasigheden er det dobbelte af en nomalt tv der kører 50 Hz.
Avatar billede xpo Nybegynder
28. januar 2005 - 15:17 #3
Hey

Okay....Tak

Men har lige lidt flere. Er der nogle der ved hvornår man kommer til at sende digitale tv signaler fra tv-stationerne, f.eks. DR, TV2 etc.?? Får der kommer ens "nye" TV jo først til sin ret, med hensyn til 16:9. Ville jeg mene!!

VH
Martin
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2005 - 15:24 #4
xpo> som spørger lægger man aldrig svar selv - men beder om svar - men her er mit.

Det bliver gang på gang udskudt - seneste jeg har hørt er i 2007.
Avatar billede xpo Nybegynder
29. januar 2005 - 10:08 #5
Okay