Avatar billede pedepede Nybegynder
27. januar 2005 - 15:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dreamweaver MX indsætter ekstra linjer og specialtegn ved åbning.

Hej
Jeg har et problem med Dreamweaver MX. Når jeg åbner visse filer indsætter Dreamweaver linjeskift (og/eller specialtegn) i koden, som ikke er tilstede hvis jeg åbner samme fil i Notepad.

Et eksempel:
Dette er hvad der står når filen åbens i Notepad:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=../forside.html">
</head>

Åbnes filen derimod i Dreamweaver ser det sådan ud:

<body>

</body>

</html>

<html>

<head>

<title>Untitled Document</title>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=../activityframes.html">

</head>

<body>

</body>

</html>

Andre tilfælde er helt umulige, hvor jeg kan se i WordPad, at også er indsat special tegn (firkanter) efter hvert eneste bogstav i filen.

Det er muligvis noget med, at filen indeholder en masse \n\r som jeg ikke kan se (+ et eller andet der bliver vist som firkanter). Hvordan løser jeg problemet? Dels er det et problem, at filen i nogle tilfælde fylder det dobbelte af hvad den burde, dels virker nogle af filerne slet ikke efter at de har været åbnet i MX.

Mvh
Peter
Avatar billede razser Nybegynder
28. januar 2005 - 21:28 #1
Lidt underligt med de 2 body'er....
Har du en engelsk version af Dreamweaver MX, gå da op i "Command" i værktøjslinien øverst, og vælg "Apply Source Formatting". Den rydder op i kildekoden, ved at fjerne linieafstande mm.

Dreamweaver MX ødelægger ikke kode. Hvis der er noget, der ikke virker, er det fordi det er beskyttet mod redigering - fx. noget JavaScript.
Avatar billede pedepede Nybegynder
31. januar 2005 - 10:52 #2
Det med de 2 body'er er nok bare bare mig der copy-pasted lidt skidt.

Jeg tror nu heller ikke der er ændret i selve koderne. Hvis nu HTML-filerne er lavet i et andet miljø (fx på mac eller unix), kunne man jo forestille sig at linjeskift ser ud på en anden måde i forhold til pc, og at Dreamweaver derfor laver en anden type linjeskift der passer til det nye miljø. Jeg gætter bare ...
Avatar billede pedepede Nybegynder
04. april 2005 - 15:30 #3
Vil du have nogle points, razser?
Avatar billede razser Nybegynder
04. april 2005 - 21:33 #4
...tjaa, det var nu ikke meget, jeg kom med, så kun hvis du insisterer ;-) ... Måske skyldes det - som du selv skrev - at filen kom fra en mac ?????
Avatar billede pedepede Nybegynder
05. april 2005 - 08:49 #5
Fandt aldrig rigtig ud af det, så jeg må bare bruge "Apply Source Formatting"-funktionen når det sker...
Mhv
Peter