Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
27. januar 2005 - 09:45 Der er 8 kommentarer

Slå alt automatisk formatering fra i SAP

Hejsa.... Findes der ikke en mulighed for at slå alt Excels automatiske formatering, så programmet bare ser alt som tekst og ikke selv rykker rundt og formatere tal, mv. ... Det hjælper ikke at markere alle cellero og formaterer den til tekst, for det får altid selv ændret på det :-( *GRR*
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
27. januar 2005 - 10:31 #1
Ja. Ok ... Jeg laver noget konvertering til SAP, men spørgsmålet går på Excel og har som sådan ikke noget med SAP at gøre :-)
Avatar billede x-lars Novice
27. januar 2005 - 10:38 #2
Er der tale om en rapport fra SAPs datawarehouse - eller hvordan får du dataene ind?
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
27. januar 2005 - 10:59 #3
Det er data fra en Navision 3.56 der skal gøres klar til Import i SAP Business One.... Bare mig der er et kvaj og skrive SAP i emnet.... Var ikke meningen
Avatar billede x-lars Novice
27. januar 2005 - 11:50 #4
Hvis det bare drejer sig om at få Excel til at genkende tallene som værdier, så lav en makro, der gør følgende:

Skriv 1 i en celle, kopier den og marker så området med data fra Navision. Rediger > Indsæt speciel > Multiplicer.

Så skulle det hele være værdier.

Kopier området > Indsæt Speciel > multiplicer. Så skulle det hele gerne være værdier.
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
27. januar 2005 - 11:57 #5
Det er det ikke.... Jeg vil bare have at Excel blander sig uden om hvad type mine data er... Den skal bare se det som tekst og intet andet
Avatar billede x-lars Novice
27. januar 2005 - 16:28 #6
Skal du uploade noget i SAP? Og skal det ske som en tekst-fil - eller hvad? Kan du beskrive din proces lidt nøjere?
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
27. januar 2005 - 19:14 #7
Til SAP Business One Findes der en Data Transfer Workbench (DTW), som opretter businessobjekter via semikolon-sepererede filer.... Disse filer findes der templates til (Excel).... Når en template er fyldt gemmes den som cvs og dataene indsættes så via (DTW)
Avatar billede bak Seniormester
27. januar 2005 - 21:53 #8
Har jeg forstået det korrekt ....dit output fra excel er csv ?
Hvilket format har dit input så (det fra navision) ?
Bliver det hentet direkte via en odbc-driver eller er det tekstfiler eller ?