Avatar billede eksplayer Nybegynder
26. januar 2005 - 23:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Heading 1

Når jeg bruger en heading til mine overskrifter (på hjemmeside) så rykker alt indholdet nedenfor en smule. Er der nogen måder hvorpå man kan undgå dette?
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2005 - 23:45 #1
nu skriver du heading 1.. hvordan bruger du din tag?  skulle gerne være sådan her

<h1>Teste</h1>

ellers prøv sådan en istedet

<h1><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Teste</font></h1>
Avatar billede eksplayer Nybegynder
29. januar 2005 - 01:00 #2
Jeg har selv fundet svaret. Det viser sig at Headings har en slagt usynlige bokse omkring sig, som gør at tingene omkring dem skubbes lidt. Jeg fandt frem til det her: http://www.html.dk/tutorials/css/lektion10.asp

Dvs. i mit stylesheet skulle jeg bare tilføje denne sætning: margin: 0px 0px 0px 0px;
Avatar billede fey.dk Nybegynder
29. januar 2005 - 01:06 #3
Eller bare margin: 0px;

kalp: folk bruger altså ikke font-tagget mere :)
(Eller, det håber jeg så sandelig ikke de gør!)
Avatar billede kalp Novice
29. januar 2005 - 01:09 #4
fey.dk>> tak for opdateringen hehe længe siden jeg sidst har rodet med det:)

(kalp lister sig forsigtigt og diskret ud for, at opdatere sin hjemmeside:o))
Avatar billede fey.dk Nybegynder
29. januar 2005 - 01:12 #5
Hey, if it works don't fix it, som man siger.

Det er stadig understøttet af browserne og voldmisbruges stadig i stor stil rundt omkring. Men hvis man går op i at "følge lidt med" og sådan, bør man nok overveje CSS til den slags ting. Det er jo oplagt.