Avatar billede turbod Nybegynder
25. januar 2005 - 09:17 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Ændre str. på flere billeder

Hvordan ændrer jeg størrelsen på flere billder af gangen? De skal alle have samme størrelse.
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. januar 2005 - 09:25 #1
Du laver en makro i Photoshop... Du opretter en makro, og sætter den til at optage, hvorefter du åbner et billede, og udfører den proces der skal udføres. Derefter lukker du billedet, og stopper makro'en. Nu er denne process oprettet og gemt, så skal du bare afspille denne makro ved de resterende billeder...!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. januar 2005 - 09:54 #2
Nu er spm. oprettet under Photoshop - SKAL det så være i Photoshop?

Check denne universale util:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
[Image Resizer]:
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe

Meget hurtigerer/billigerer/universal !!!
Avatar billede hcma Novice
25. januar 2005 - 15:48 #3
der ligger en vejledning i batch/action i photoshop her:
http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm
og spe har lavet en udmærket artikel om emnet: http://www.eksperten.dk/artikler/46
Avatar billede spliffo Nybegynder
04. februar 2005 - 09:08 #4
ovre i den boks der hedder "actions" (på et engelsk photoshop) der trykker du på "record knappen" når du har dit første billede klar, herefter resizer du dit billede, og gør hvad der ellers skal gøres, (husk at det du gør nu bliver gjort ved ALLE billeder du bruger tricket på) og så trykker du på stop i action menuen, så åbner du det næste billede og trykker på den action der nu er poppet frem i menuen ovre til højre, og så gør den det hele for dig... bingo....
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. februar 2005 - 10:14 #5
Et eller andet tidspunkt kommer <turbod> jo nok tilbage og bedømmer hvem der har "vundet"...  <;-))
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. februar 2005 - 10:35 #6
???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. februar 2005 - 16:46 #7
Kom du videre ?
Avatar billede turbod Nybegynder
29. juli 2005 - 07:19 #8
Sorry til alle. Jeg lukker spm. nu, havde fuldstændig glemt Jer !!