Avatar billede mark100 Nybegynder
21. januar 2005 - 20:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min Computer Fryser

Hej eksperter.
jeg har været ude for nogle gange nu hvor det sker at min computer på 3sec fryser til uden at jeg kan nå at regere. jeg mister alt kontrol over computeren og bliver nød til at genstarte. Kan det være en virus eller noget andet?
Jeg har en Intel Pentium 4 med 3Ghz.
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2005 - 20:26 #1
Nyeste directx installeret ?
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx?url=/windows/directx/downloads/default.htm

Nyeste driver til Gforce grafikkort?
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Nyeste driver til ATI grafikkort?
http://www.ati.com/support/driver.html
Snavs/spyware på pc`en:Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2005 - 20:28 #2
Fuldt opdateret windows:
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

Og:
Diskoprydning:
1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskoprydning.

2. Vælg det drev der skal ryddes op på og tryk Ok. Nu beregner Windows, hvor meget plads der kan frigøres.

3. Så kan der vælges på hvad der skal fjernes, - Windows har valgt nogle på forhånd og der kan frit foretages til eller fravalg. Alt kan slettes uden problemer. - Tryk Ok.

4. Bekræft med Ja. Der udføres herefter oprydning, ud fra de principper der blev valgt.

5. Programmet lukker selv og der kan nu arbejdes med en kvikkere computer med mere plads på harddisken.

Diskdefragmentering:

1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskdefragmentering.

2. Grundlæggende handler det så om, at markere/vælge, det drev man ønsker at defragmentere. Og igen afhængigt af Windows version, er der forskel på, hvordan defragmenteringen sættes i gang, men det giver i alle tilfælde sig selv. Se efter en knap med påtegnelsen - Ok eller Defragmentér og tryk på den.

3. Når defragmenteringen er overstået for det valgte drev, kommer der en besked om, at det er gjort og afhængigt af Windows version, om man ønsker at defragmentere andre drev. Man kan så foretage sine valg.

4. Når det hele er overstået er der kun tilbage, at lukke værktøjet.
Avatar billede mark100 Nybegynder
21. januar 2005 - 20:56 #3
Tak for hjælpen. Men kan desværre ikke se om det virker endnu, det kan tage minutter,timer eller dage. :/
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2005 - 20:59 #4
nej nej det tager ikke særlig lang tid, en time måske ialt.
Avatar billede haverslev Novice
24. februar 2005 - 15:18 #5
løst problemet ?
Avatar billede mark100 Nybegynder
24. februar 2005 - 18:31 #6
Fandt selv ud af det, havde glemt alt om det her spg, det var et eller andet program jeg havde som fik det til at fryse, men siden at du var den eneste der ville hjælpe skal du selvfølige havde de points :)
Avatar billede haverslev Novice
24. februar 2005 - 18:38 #7
Takker for venligheden - godt du fik det fixet ;)