Avatar billede hammers Nybegynder
20. januar 2005 - 20:35 Der er 18 kommentarer

Login problem efter virus mm

Hej jeg har et stort problem på min næsten nye maskine. Efter at have slettet diverse spyware samt fået repareret 6 filer som var inficeret med virus, kan jeg nu ikke logge på med nogen af mine 4 brugere.

Er der evt. en "skjult" adm. man kan logge på med? Ved opstart kan jeg kun lige umiddelbart trykke F12 for at komme ind i en Boot menu.

Pft.
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2005 - 20:37 #1
Prøv at starte i fejlsikret tilstand, tryk på F8 under opstart.
Avatar billede Slater Ekspert
20. januar 2005 - 20:39 #2
Ja, der burde altid være en bruger der hedder Administrator ... men du kan vist kun nå den, hvis du har Welcome Screen slået fra i User Options.
Kender i hvert fald ikke til nogen måde at nå den fra Welcome Screen'en.
Avatar billede hammers Nybegynder
20. januar 2005 - 20:43 #3
F8 bringer den ikke i fejlsikret.
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2005 - 20:45 #4
Hvad gør den da, når du trykker på F8 ?
Avatar billede hammers Nybegynder
20. januar 2005 - 20:46 #5
Overhovedet ingenting. Den giver to valgmuligheder, Boot F12, Bios F2
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2005 - 20:48 #6
hammers> F8 er lige i det øjeblik den går fra BIOS skærmen og begynder at indlæse windows
Avatar billede hammers Nybegynder
20. januar 2005 - 20:50 #7
Jeg trykkede F8 gentagne gange da pc'en startede.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2005 - 20:53 #8
og du blev ved indtil windows begyndte at boote?
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2005 - 20:54 #9
Prøv at gå i Bios F2 og "load default settings" -save/gem
Prøv derefter om den vil starte op i fejlsikret F8
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2005 - 20:55 #10
lyder sq mystisk !
Avatar billede hammers Nybegynder
20. januar 2005 - 20:55 #11
Det lykkedes mig nu at komme ind i fejlsikret tilstand MEN den gjorde det samme trick som før når man trykker på en bruger: "Indlæser indstillinger" hvorefter den "gemmer indstillinger" og "logger af"
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2005 - 20:59 #12
prøv fejlsikker tilstand igen - denne gang skal du trykke ctrl+alt+del 2 gange - nu kan du logge ind med en default administrator. brugernavnet er administartor og kodeordet er ingenting - altså feltet skal være tomt.
Når du er inde, smider du xp-cdrom i drevet - går i start - kør og skriver sfc /scannow.
Nu vil windows filtjek system tjekke for ugyldige filer og erstatte dem med originale - når den er færdig, hvilket kan tage lidt tid, genstarter du og ser om det har hjulpet.
Avatar billede hammers Nybegynder
20. januar 2005 - 21:04 #13
Ok jeg vender tilbage med resultatet i morgen. Tak for hjælpen indtil videre.
:-)
Avatar billede hammers Nybegynder
20. januar 2005 - 21:12 #14
"prøv fejlsikker tilstand igen - denne gang skal du trykke ctrl+alt+del 2 gange - nu kan du logge ind med en default administrator. brugernavnet er administartor og kodeordet er ingenting - altså feltet skal være tomt.
"

Den kan stadig ikke komme ind i Windows. Den logger af igen inden den er kommet ind.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2005 - 21:14 #15
Du prøver ikke at logge ind ved at klikke på en bruger før du trykker ctrl+alt+del - vel?
Avatar billede hammers Nybegynder
20. januar 2005 - 21:16 #16
Nej
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2005 - 21:17 #17
Der må mangle et eller andet så, prøv dette:
Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice CD-ROM
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede haverslev Novice
30. januar 2005 - 21:29 #18
noget nyt ?