Avatar billede d0stuffz Nybegynder
20. januar 2005 - 15:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

J2SE Swing at printe

Jeg har en nydelig printe metode kørende. Jeg kan skrive hele framen ud, inkl

- Billeder
- JLabel
- JTextField
- JTextArea
- DropDownBox
- nydelig "grå" baggrund. Et spg til senere.

Hvad jeg ikke får ud er:
- String værdierne fra de Fine JTextField rammer (JTextArea).

Hvad misser jeg?

Min callback print()

  public int print(Graphics g, PageFormat format, int pagenum) {
        //    The PrinterJob will keep trying to print pages until we return
        //    this value to tell it that it has reached the end
        getContentPane().setBackground(Color.WHITE);

        if (pagenum > 0)
            return Printable.NO_SUCH_PAGE;
        //    We're passed a Graphics object, but it can always be cast to Graphics2D

        Graphics2D g2 = (Graphics2D) g;
        //    Use the top and left margins specified in the PageFormat Note
        //    that the PageFormat methods are poorly named. They specify
        //    margins, not the actual imageable area of the printer.

        g2.translate(format.getImageableX(), format.getImageableY());

        //    Tell the Component to draw itself to the printer by passing in
        //    the Graphics2D object. This will not work well if the Component
        //    has double-buffering enabled.

        paint(g2);

        getContentPane().setBackground(Color.GRAY);

        //    Return this constant to tell the PrinterJob that we printed the page
        return Printable.PAGE_EXISTS;
    }
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
20. januar 2005 - 15:18 #1
Hmm... doh! .. baggrunden er hvid, den fine grå frame baggrund har vendt den sorte tekst hvid.

Hvid baggrund med hvid tekst.

plan smart:
Vende den sorte tekst til sort.
og grå baggrund til hvid.
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
20. januar 2005 - 15:22 #2
Spg ændring: Hvornår fortæller JVM at den sorte tekst skal være hvid under udskrift?
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
21. januar 2005 - 12:47 #3
Ukendt viden?
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
24. januar 2005 - 13:21 #4
public void print(int orientation) throws PrinterException {
        //    Get the PrinterJob object
        PrinterJob job = PrinterJob.getPrinterJob();
        job.setJobName("Hydro Problem Tracking");

        //    Get the default page format, then allow the user to modify it
        //PageFormat format = job.pageDialog(job.defaultPage());
        PageFormat format = new PageFormat();
        format.setOrientation(orientation);
        c.setBackground(Color.WHITE);

        // Configure the paper
        Paper paper = new Paper();
        paper.setSize(2479, 3508); //A4PRT300 = new Dimension(2479, 3508);
        paper.setImageableArea(75,50,2375,3450);

        // Sets the format to reflect the paper
        format.setPaper(paper);
        format = job.validatePage(format);

        //    Tell the PrinterJob what to print
        job.setPrintable(this, format);

        //    Ask the user to confirm, and then begin the printing process
        if (job.printDialog()) {
            job.print();
        }

        c.setBackground(Color.GRAY);
    }

Forskellen er c.setBackground(Color.WHITE);

Baggrunden er stadig "Grå" men teksten er nu sort.