Avatar billede skirk Nybegynder
16. januar 2005 - 23:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Passiv Køling ?

Hej med jer

Jeg vil gerne gøre min ene computer extrem lydløs da den skal stå tændt
meget ofte.

Jeg har undersøgt markedet lidt og har set en spænende passiv strømforsyning
Etasis EFN-300 (http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3459) ved i om
det er en god ide med passiv PSU og i kender måske en anden ?

Så skal jeg oxo bruge en til graffikortet kender i nogle gode passive GPU
kølere til et beskedent Geeforce2 GTS 64mb eller en extrem lownoice blæser ?

Og så lige en meget støjsvag CPU køler til en AMD Athlon 1.33Mhz SocketA,
jeg synes spicielt, at her er det en jungle at finde ud af hvad man skal
købe, for selvom producendent lover lownoice så spinder den op ved belasting
og larmer på mange :( findes der passiv køling til sådan en evt eller kender
i en god en ?

Så har i nogle ideer ?

Mvh

Skirk
Avatar billede yonzie Nybegynder
17. januar 2005 - 00:17 #1
PSU: Ser fin ud. Ingen konkurrenter jeg kender til til den pris. Sørg dog for at have *noget* udluftning i computeren, ellers får den hedeslag ;-)
Grafikkort: http://studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM212&Fane=SILENT,SIVG
CPU Køler: http://studiedata.dk/productitem.asp?id=ACMS001&Fane=SILENT,SICP,SICP462
Avatar billede skirk Nybegynder
17. januar 2005 - 09:37 #2
Hvorfor ikke nyer version af Zalman's http://studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM213&Fane=SILENT,SIVG er det fodi du har hørt dårligt om den eller ?

CPU køleren har jeg sel i en anden men jeg synes dog ikke den er super lydløs :( Er der andre og mindre støjende ?
Avatar billede kfz Nybegynder
21. januar 2005 - 23:05 #3
har en mist black silence, den er godt nok til p4 men ved ikke om man kan få den til amd??, den er det jeg vil kalde lydløs, hvis man ikke kan se den er det umuligt at vide om den kører eller ej
Avatar billede kfz Nybegynder
20. februar 2005 - 18:41 #4
har du fundet ud af noget???
Avatar billede skirk Nybegynder
20. februar 2005 - 18:47 #5
Ja jeg købte en Chill Silent PSU 400W (tænkte at der nok måtte være lidt luft cirkulation)

Og så en Zalman chipset kølerprofil og Zalman ZM80-D til graffikort.

Til CPU'en købte jeg en Thermalright SI-97 med en 92mm papst som er tilsluttet en Zalman Fanmate 2 der er sat til 5v. Et rigtig god køler faktisk :)

Så nu er den næsten lydløs dog ikke helt men meget støjsvag så :)
Avatar billede skirk Nybegynder
20. februar 2005 - 18:47 #6
Ja jeg købte en Chill Silent PSU 400W (tænkte at der nok måtte være lidt luft cirkulation)

Og så en Zalman chipset kølerprofil og Zalman ZM80-D til graffikort.

Til CPU'en købte jeg en Thermalright SI-97 med en 92mm papst som er tilsluttet en Zalman Fanmate 2 der er sat til 5v. Et rigtig god køler faktisk :)

Så nu er den næsten lydløs dog ikke helt men meget støjsvag så :)
Avatar billede kfz Nybegynder
20. februar 2005 - 20:38 #7
ok...kunne du så ikke lægge et svar og acceptere det, så spørgsmålet bliver lukket??
Avatar billede skirk Nybegynder
20. februar 2005 - 20:51 #8
jo
Avatar billede kfz Nybegynder
20. februar 2005 - 21:35 #9
tak. bare for at rydde lidt op på eksperten, der er mange som ikke lukker deres spørgsmål...