Avatar billede md_craig Nybegynder
09. januar 2005 - 23:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med æ og ø og å domæne

Ja... jeg har et æøå domæne der skal pege på min server...
Men men men...

Jeg har lige lidt problemer med det...
Det er sådan at går man ind på følgende addresse:

http://www.ørbæk-autogenbrug.dk/

Så virker der fint med andre browsere end med IE...
??? (hvertfald her)

Problemet er nok konverteringen til:

http://www.xn--rbk-autogenbrug-ylb71a.dk

For den addresse virker fint i IE...

But what dælen do a do?
Avatar billede morteeart Nybegynder
10. januar 2005 - 00:01 #1
problemet er meget simpelt at stakkels Internet Explorer ikke understøtter dansk speciel tegn, og der er intet af gøre undtagen at vente på en ny udgave , som først dukker op i Win.Longhorn
Avatar billede h7iws Nybegynder
10. januar 2005 - 00:10 #2
Ja, jeg kan kun sige at du ikke er den eneste, jeg kan heller ikke komem ind på siden... [IE v6]
Umiddelbart ville jeg gennemchecke det hele igen, se om den nu referere til den rigtige site, mv ...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. januar 2005 - 00:10 #3
Plugin til IE:
www.idnnow.com
Avatar billede md_craig Nybegynder
10. januar 2005 - 00:35 #4
morteeart >>
Øhhh... Ikke helt forstået??
Er det ikke DNS'er der står for alt det der...

Der er jo i mine øjne slet ikke behov for understøttelse af æøå for at kunne bruge det... Undermapper virker jo oxo fint selv om der er æøå i...

Der findes der jo bare et tilsvarende Escape??
Så gik da ud fra at det også var baseret på det....

Så det er jo i mine øjne DNS'erne der skal være med her... ikke Browseren???

h7iws >>

Og så tryller FireFox samt Netscape bare eller hvad?
For der virker det... som det gerne skulle...

hmortensen >>

Takker... kan dog ikke bruge det til ret meget...
Fair nok det så virker her... men hvad så med de resterende 6 Millioner Danskere??? ;)
Avatar billede md_craig Nybegynder
10. januar 2005 - 00:40 #5
morteeart >>
Hmmm... Finder samme oplysninger alle andre steder også... Skod også...
DEt er så pænt dårligt... men det er der jo bare ikke noget at gøre ved... :(
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. januar 2005 - 00:41 #6
Det er den eneste løsning ang. IE på nuværende tidspunkt.

DNS'en virker fint, og det samme gør webserveren.

Der står ikke et eneste æøå i DNS serveren, men derimod xn--rbk-autogenbrug-ylb71a.dk

Nogle andre browsere, som fx FireFox, har den oversætter indbygget, som pluginet jeg linkede til, har.

Internationale domæne navne er for tidligt ude, i forhold til den mest benyttede software.

Så mit svar på dit spørgsmål:
Alt fra din side virker som det skal, men hvis IE benyttes, kræves et plugin.
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2005 - 10:21 #7
Det er derfor æøå-domæner ikke bliver brugt nogle steder - de blev godt nok hamstret i stor stil i sin tid, men 98% kan ikke se siderne da de benytter IE og IE har valgt ikke at understøtte det (endnu i hvert fald). Eneste måde at løse det på er det som hmortensen - altså at hver eneste klient skal downloade og installere det plugin fra www.idnnow.com
Avatar billede md_craig Nybegynder
26. maj 2005 - 15:28 #8
Hmmm... smider folk lige et svar... ryde op tid...
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2005 - 15:39 #9
svar