Avatar billede xdzign Nybegynder
09. januar 2005 - 15:48 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Windows har lavet om på mine mapper?!

Hej!

Mit Windows XP har gjort så når jeg skal åbne en fil eller lign. så står alle mapper i omvendt alfabetisk rækkefølge!
Det er ligemeget om det er i Word WinAmp eller CorelDraw, så står det baglæns!
Har prøvet at "Gendan standard instillinger" men uden resultat!

Håber der er nogen kloge mennesker derude!

AJay
Avatar billede durany Nybegynder
09. januar 2005 - 15:51 #1
hmm ved ik om jeg forstår dit spørgsmål men altså...

prøv gå ind det igen og så højreklik og vælg ARRANGER IKONER og så EFTER NAVN..

så burde den vise dem i alfa... rækkefølge..

held og lykke..
Avatar billede xdzign Nybegynder
09. januar 2005 - 15:54 #2
Har jeg også prøvet! Men når jeg så vil åbne igen så står det omvendt igen!

Aner ikke hvad det er!

AJay
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2005 - 16:06 #3
Kan du prøve at vise hvad du mener ? Jeg er nemlig ikke på hvad du mener præcis ?
Avatar billede xdzign Nybegynder
09. januar 2005 - 16:16 #4
Kig her!

http://www.xdzign.dk/Fil.JPG

Det er sådan her jeg mener! OG når jeg så højreklikker og "Arranger ikoner efter" og så "Navn", så står det rigtig nok! Men når jeg så vil åbne en ny fil så står det pludselig omvendt igen! Med???

AJay
Avatar billede flintstone Novice
09. januar 2005 - 17:09 #5
Du skal bare klikke en enkelt gang på "Navn", øverst oppe i din stinder.
Avatar billede durany Nybegynder
09. januar 2005 - 17:10 #6
du skal sætte den til defaul på en eller anden måde.. og hvis det er i alle programmer så er det ik noget med programmerne men dit styresystem...
Avatar billede flintstone Novice
09. januar 2005 - 17:11 #7
......stifinder.... c",)
Avatar billede hcma Novice
09. januar 2005 - 17:13 #8
prøv dette:
http://www.hcma.dk/eksperten_uploads/eksperten_1.htm
rækkefølge som beskrevet.
Avatar billede durany Nybegynder
09. januar 2005 - 17:16 #9
men han siger at den går tilbage til det gamle igen efter han har gjort det...
eller hva?
Avatar billede xdzign Nybegynder
09. januar 2005 - 17:18 #10
Har lige prøvet det link! Og den hopper bare tilbage til omvendt rækkefølge når jeg prøver at åbne igen!

AJay
Avatar billede xdzign Nybegynder
09. januar 2005 - 17:20 #11
Synes det er meget mærkeligt! Har ikke prøvet eller set det før!

Den gør det også i mine andre programmer! Ikke kun ét program! Hvis det kun var et program kunne jeg leve med det, men når det er alle programmer er det lidt røv irriterende!

AJay
Avatar billede hcma Novice
09. januar 2005 - 17:59 #12
sletter linket igen
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2005 - 18:56 #13
Du har vel ikke en arabisk XP installeret? :)

Spøg til side, kan det have noget med dine sprogindstillinger at gøre? Kig i Kontrolpanel > Internationale og sprogindstillinger > Sprog.

Måske er der noget her, som kan hjælpe:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=folders+order+ascending++descending+alphabetically+xp&spell=1
Avatar billede xdzign Nybegynder
09. januar 2005 - 18:59 #14
He he! Nej den er godt nok dansk! He he! Og der står til dansk!

AJay
Avatar billede imbrdk Nybegynder
11. januar 2005 - 16:11 #15
Vælg ikonet visninger vælg detaljer.
Derefter vælger du funktioner -> mappeindstillinger og fanebladet vis, her trykker du på anvend på alle mapper. Nu skal du kunne se detaljerne og vælge f.eks. navn, så kan du se både forlæns og baglæns :o)
Det er osse en god måde, at sortere på dato osv.
Avatar billede xdzign Nybegynder
11. januar 2005 - 16:17 #16
Hvor finder du ikonet Visninger?

AJay
Avatar billede xdzign Nybegynder
11. januar 2005 - 16:18 #17
Er ikke lige så hurtig for tiden! HE he!

AJay
Avatar billede imbrdk Nybegynder
11. januar 2005 - 16:23 #18
Når du åbner denne computer, ligger der et ikon helt ude i højre side, der klikker du på pilen. Det ligger som regel ved siden af fortryd ikonet.
:o)
Avatar billede xdzign Nybegynder
11. januar 2005 - 16:42 #19
Synes ikke der sker noget desværre!

AJay
Avatar billede imbrdk Nybegynder
11. januar 2005 - 22:25 #20
Du kan osse bare vælge menuen vis og derefter detaljer, når du har gjort det vælger du funktioner og gør som beskrevet ovenfor.
Avatar billede milter Ekspert
11. januar 2005 - 22:58 #21
Prøv at kigge her:

http://www.annoyances.org/exec/forum/win98/t1056979512

eller her:
"ARRANGING YOUR FOLDERS IN THE PROPER ORDER.    If you want to rearrange your folders in Windows Explorer. Currently, let's say they are in reverse alphabetical order. You want them in proper alphabetical order.
First, open Windows Explorer (Start>>All Programs>> Accessories>>Windows Explorer). If you're not in Details view, click View>>Details.

On the right side of Windows Explorer, click the Name heading. The order will reverse. So you can use A-Z or Z-A. The same type of thing can be done with other headings, such as Size, Type and Date Modified. This also works with most Internet E-mail browsers, and you can use it to alphabetize senders. It's an easy way to find all the E-mails from a specific person, as long as the messages are still in your In-box, Sent-box, etc.."

Ovenstående er taget fra:

http://www.50plusfriends.com/tips/tipindex.html
Avatar billede xdzign Nybegynder
13. januar 2005 - 21:00 #22
Takker! HAr fået det til at virke nu!

AJay
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2005 - 22:58 #23
Hvad fik det til at virke?
Avatar billede xdzign Nybegynder
14. januar 2005 - 09:00 #24
Den hjemmeside du henviste til! Det virkede efter et par forsøg!
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2005 - 12:55 #25
altså det samme som jeg uploadede 09/01-2005 17:13:01  ;o)
jeg sletter den uploadede vejledning igen
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2005 - 13:05 #26
Catbody > Det vidste jeg faktisk ikke. Jeg prøvede at åbne linket, men det ville ikke åbne. Håber pointene går til et godt formål :)
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2005 - 13:12 #27
jeg havde uploaded en vejledning med grafik (screenshots) der trin for trin viste hvad der skulle gøres, men ski' være med det - hovedsagen er at xdzign har fået det til at virke og flintstone har jo også allerede fået pointene ;o)